Saar bedankt !

Zaterdag, 18 februari 2023 om 12.15 uur
BVV Barendrecht MO17 - sv Meerkerk MO17
Sportpark de Bongerd

Vandaag stond de wedstrijd in en tegen Barendrecht op het programma. De meiden van de MO17 zijn onze tegenstanders.
We gaan het niet hebben over wat er allemaal aan vooraf is gegaan maar we we gaan het gewoon over de wedstrijd hebben.
Waren we vandaaag compleet ? Nee, (natuurlijk niet) dat waren we niet. De ziekenboeg is nog steeds goed gevuld; om die reden ontbraken vandaag Istarlin, Lotte en Roos. Dat betekent dat we maar 10 speelsters ter beschikking hebben. Om tot een 11-tal te komen hebben we Saar van de JO-13 uitgenodigd. En gelukkig zei ze "ja". Saar en Dick nogmaals bedankt hiervoor!
En met die 11 moesten we het vandaag dan zien te klaren ..

De wedstrijd begon met een scheidsrechter die iedereen in de middencirkel uitnodigde om uit te leggen wat zijn rol was, hoe hij zou gaan fluiten en wat de meiden allemaal wel en niet mochten doen. Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt, dus dat was even wennen.
Om op de feiten voorop te lopen kunnen we wel alvast mededelen dat de beste man wel een goede wedstrijd floot en voor een vrolijke noot zorgde :)

Dan de wedstrijd. We begonnen goed aan de wedstrijd en waren de bovenliggende partij. We creëerden kansen maar die werden niet benut.
Dan weet je wat er meestal gebeurt. Als je zelf niet scoort doet de tegenstander dat vaak wel. En zo gebeurde het ook; eigenlijk bij de 1e echte kans voor Barendrecht werd de bal droog maar hard binnengeschoten: 1-0. Vanaf dat moment waren we ook de grip op de wedstrijd kwijt en moesten we ons vooral bezig houden met verdedigen. Omdat er niet meer gescoord werd gingen we dus met een 1-0 achterstand de rust in.

De scheidsrechter zag nog kansen voor ons. Hij vond dat we een aantal goede speelsters hadden en dat we in de 2e helft gewoon een paar keer moesten scoren en de 3 punten mee naar huis moesten nemen :)
In de rust hebben we bij de meiden aangegeven dat we hier niet hoeven te verliezen maar dat we het ons zelf wel makkelijker konden maken als we wat zorgvuldiger met het balbezit zouden omspringen.

In de 2e helft kwamen de meiden goed de kleedkamer uit en waren we meteen weer de betere ploeg. De 1e kans ging er nog net niet in maar de volgende kans werd door Resa beheerst in de lange hoek geschoten. Hierna bleven we goed combineren en de betere ploeg.
Gevaarlijk werden we niet echt meer, maar dat was Barendrecht ook niet. Totdat ongeveer 10 minuten voor tijd Saar op rechts weggestuurd werd en vervolgens verwoestend hard en onhoudbaar inschoot. De bal verdween via de onderkant van de lat achter de keepster van Barendrecht.
Hierdoor kwamen we op een 1-2 voorsprong.
Hierna ging Barendrecht aandringen om nog proberen de gelijkmaker (of meer) re scoren. Maar door gezamenlijk hard werken en prima verdedigen kwam Barendrecht niet verder dan een paar afstandschoten die naast gingen.
Op het tandvlees maar wel weer met een overwinning konden we deze wedstrijd afsluiten.

Het sprookje van sv Meerkerk MO17 blijft maar doorgaan. We hebben 4 keer op rij gewonnen en staan stoer met 12 punten uit 4 wedstrijden bovenaan in de 1e klasse !!!

De titel van dit verslag geeft een vertekend beeld; we willen niet alleen Saar maar alle 11 meiden bedanken en complimenteren voor hun inzet en strijdlust ! Maar we willen Saar toch nogmaals bedanken dat ze met ons mee wilde doen en dat ze de winnende binnenschoot.

We willen als laatste toch nog iets over de scheidsrechter kwijt. De beste man kwam na de wedstrijd naar de meiden toe om ze te complimenteren voor hun inzet met maar 11 meiden en hun goede spel. Hij gaf aan vooral  genoten te hebben van de mooie combinaties en dat hij daar als scheidsrechter dus ook van kan genieten. Prachtige vent, daar zouden we er meer van moeten hebben !

Volgende week hebben we geen wedstrijd en (als alles meezit) gaan we 4 maart om 11.00 uur op de Burcht weer verder met een wedstrijd
tegen de meiden van IFC MO17.

Voor  nu wensen wij jullie allemaal een fijn weekend en tot de volgende keer.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver