De eerste wedstrijd van de 3e fase

Smitsweg 20
3328LB
DORDRECHT

Zaterdag, 28 januari 2023, om 08.30 uur .... !!!

Vandaag stond de eerste wedstrijd van de 3e fase op het programma.
Vorige week kon onze wedstrijd niet doorgaan ivm een tekort aan speelsters maar vandaag waren ze er alle 12 !!
We mochten al om 08.30 uur in Dordrecht aantreden tegen de meiden van Wieldrecht MO17. De vorige wedstrijd tegen deze meiden was in de 2e fase voor de winsterstop. Toen speelden we ook een uitwedstrijd en verloren we uiteindelijk met 4-2. Dat was de wedstrijd die we toen ook met 12 meiden waren begonnen en maar met 10,5 geëindigd zijn ..... Aan het einde van de wedstrijd hing toen een gelijkspel in de lucht maar door een counter in de laatste minuten van de wedstrijd werd het toen 4-2 in plaats van 3-3. Het was ook de wedstrijd van 8 (!) wisselspeelsters tegen 1 (!).
Vandaag was het iets meer gelijk verdeeld, wij hebben nog steeds maar 1 wissel maar Wieldrfecht had er vandaag maar .... 2.

Dan de wedstrijd van vandaag.
Wieldrecht begon iets beter aan de wedstrijd en kreeg 2 goede kansen maar door goed ingrijpen van Channan bij de eerste kans en goed ingrijpen van Nora bij de 2e kans werd er gelukkig niet gescoord.
En bij de eerste de beste kans van onze kant was het wel meteen raak; Resa stuurde met een bekeken pass Sanne de diepte in en die bleef heel rustig en scoorde de 0-1. Hierna bleven wij de beste van het spel hebben en liep de bal lekker rond. Aanval na aanval ging in de richting van het Wieldrechtse doel. We wisten nog 3 x te scoren waardoor we met een 0-4 voorsprong de rust in gingen.

Dit was de beste helft die we in lange tijden gesdpeeld hebben. Complimenten !!
Jeremy was zo tevreden dat hij in de rust nog een bericht naar de KNVB heeft gestuurd met het verzoerk om al onze wedstrijden in deze 3e fase om 08.30 uur te laten beginnen. We zijn benieuwd of de KNVB daar (wel) aan mee wil werken.

De 2e helft was een stuk minder van onze kant of misschien was Wieldrecht misschien wel gewoon beter ...
Het balletje ging bij ons niet meer zo lekker en makkelijk rond en Wieldrecht had meer de bal en was een aantal keren gevaarlijk voor ons doel.
Omdat Wieldrecht 1 x wist te scoren en wij (ondanks toch een paar goede kansen) niet wisten te scoren eindigde de wedstrijd in een verdiende 1-4 overwinning voor onze meiden.

Op naar de volgende wedstrijd. Dat is al a.s. woensdagavond als we op bezoek gaan in Hardinxveld-Giessendam om een inhaalwedstrijd te gaan spelen. Voor de winterstop hebben we ook al tegen Hardinxveld gespeeld en toen hebben we terecht verloren, al was de uitslag van 3-0 een beetje geflatteerd. A.s. woensdag dus een kans op revanche!

Wij wensen iedereen een fijn weekend en tot de volgende keer :)

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver & John Weijts