En al weer de volgende wedstrijd !

SV Meerkerk MO17-1

GDC MO17-1

1e klasse (3e fase) I

4 februari 2023 11:00

H.T. van Ooijen

de Burcht
Burggraaf 5
4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Zaterdag, 4 februari 2023, om 11.00 uur
sv Meerkerk MO17 - GDC MO17
Sportpark de Burcht

En toen was het alweer zaterdag en stond de volgende wedstrijd op het programma.
Afgelopen woensdag hebben we een zware wedstrijd gespeeld in en tegen Hardinxveld. De meiden hadden de nodige klachten en pijntjes opgelopen en we waren benieuwd hoe iedereen er bij zou staan. Na een inventarisatie gaven 5 (van de 12) meiden aan dat ze niet wisten of ze wel een hele wedstrijd zouden kunnen spelen. Nou, dat beloofde weer wat .... :)

De wedstrijd dan. We mochten thuis op ons prachtige sportpark aantreden tegen de meiden van GDC Mo17 uit Eethen. Een onbekende tegenstander, we wisten dus niet wat we verwachten konden. Daarbij komt ook nog eens dat wij al onze 3e wedstrijd gingen spelen en voor GDC was het hun eerste wedstrijd. We konden dus ook niet naar de resultaten van eerder gespeelde wedstrijden kijken. Dan maar gewoon voetballen.

De wedstrijd ging gelijk op, met dien verstande dat wij de bovenliggende partij waren maar dat we zeker op moesten blijven passen voor de uitvallen van GDC. Vooral de nummer 7 en nummer 10 van GDC waren meiden die we in de gaten moesten houden. Onze achterhoede had de handen er vol aan maar hebben zich goed geweerd (en die nummer 7 en 10 hebben niet gescoord).
We creëerden behoorlijk wat kansen waarbij Sanne, Resa en Samara een aantal keren alleen op de keepster af konden maar we wisten niet te scoren. Omdat Sanne uit een andere kans wel wist te scoren gingen we met een 1-0 voorsprong de rust in.

In de rust hebben we aangegevn dat we best wel tevreden waren maar dat de dames zich zelf wel moesten gaan belonen door nog een aantal doelpunten te maken. En ook aangegeven dat ze het zichzel makkelijk moeten maken door meer rust aan de bal te hebben en het spel kort te houden i.p.v. allemaal "lange halen" te spelen. Het was bij een aantal ook duidelijk te zien dat ze de wedstrijd van woensdag nog in de benen hadden.

In de 2e helft waren we ook weer de betere ploeg maar ook nu weer moesten we blijven opletten voor hun uitvallen.
Sanne wist de 2-0 te scoren waardoor we op een redelijk veilige voorsprong kwamen.
Maar GDC gaf het nog niet op en wisten een paar keer gevaarlijk voor ons doel te komen. Dat resulteerde in een aantal corners die verder niet echt gevaarlijk werden. Wel moest Nora nog een keer gestrekt naar de hoek om daar een bal tegen te houden.
Hierna floot onze welbekende scheidsrechter Terry voor het einde van de wedstrijd en konden we weer 3 punten bijschrijven.
Voorlopig hebben we 9 punten uit 3 wedstrijden en staan we stoer boven aan.
Deze stand is nog wel wat vertekend omdat wij bijv. 3 wedstrijden hebben gespeeld en Barendrecht nog geen één.
Maar ... dit pakken ze ons niet meer af :)

thumbnail_IMG_7942.jpg

Sanne en Evie wisten blijkbaar voor de wedstrijd al dat we met 2-0 zouden gaan winnen en Sanne wist blijkbaar ook al dat ze 2 x zou gaan scoren.

Tot de volgende keer. Dat is niet volgende week omdat die wedstrijd verzet is omdat we te weinig speelsters hebben.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver