Nieuw Lekkerland C1 - SV Meerkerk JO15-1

Nieuw Lekkerland C1

C-Junioren C1, 1e klasse C

26 september 2009

Vandaag de lastige uitwedstrijd tegen Nieuw Lekkerland C1. Dat deze wedstrijd lastig zou worden wisten we al voordat we naar Nieuw Lekkerland vertrokken, tijdens de feestweek hadden we al voor de beker tegen deze tegenstander gespeeld en dik verloren.

Met vandaag slechts 12 spelers, Diederik was niet aanwezig en William was geblesseerd, zouden we om half elf aftrappen op het nu nog kletsnatte veld.

Zoals we al wisten was Nieuw Lekkerland beter, maar de eerste helft was er zeker sprake van een wedstrijd. Toch scoorde de tegenstander voor rust driemaal, veelal door persoonlijke fouten en net niet helemaal scherp zijn.

Het vermelden waard was een mooie aanval waarin Mechiel van Zessen een prachtig steekballetje gaf op Jesse van Putten, maar zijn schot eindigde tegen de paal.

Tijdens de rust probeerde trainer Rico de jongens nog wat meer te motiveren door ze een compliment te geven voor de inzet en ze anderzijds te wijzen op de gemaakte fouten.

Na de positieve woorden van Rico werd het veld weer opgezocht. De aanwijzingen van Rico werden echter totaal niet opgevolgd, twee snelle tegendoelpunten waren het gevolg. Hierna was het verzet van onze jongens gebroken, zeker toen ook de clubscheidsrechter zich met het spelverloop ging bemoeien. Bij een volgende aanval was een duidelijke buitenspelsituatie, mijn persoontje als grensrechter gaf een vlagsignaal, de scheidsrechter liet doorspelen wat een doelpunt opleverde. Omdat ik de vlag omhoog hield riep de leidsman me vanaf een meter of 40 toe dat er geen bal was gespeeld en dat er dus geen sprake kon zijn van buitenspel. Ik kon er uiteraard niet mee accoord gaan, het eind van het liedje was dat ik werd weggezonden.

In het verdere verloop liep de stand op naar 11-0, waarbij nog minstens eenmaal een doelpunt werd goedgekeurd waarbij ruim sprake was van buitenspel.

De tegenstander was vanmiddag veel beter, maar clubleiders die op deze wijze wedstrijden gaan fluiten verpesten voetbalplezier voor 2 elftallen en hun begeleiders.

We zullen volgende week weer aan de bak moeten en proberen een beter resultaat te halen.

Kees Ouwerkerk