SV Meerkerk JO15-1 - Kozakken Boys C1

Kozakken Boys C1

C-Junioren C1, 1e klasse C

3 oktober 2009 12:30

Vandaag de thuiswedstrijd tegen Kozakken Boys C1, een club met een grote naam, maar een niet zo grote jeugdafdeling, er was dus hoop dat er misschien vandaag wat te halen zou zijn.

Er stond een stevige wind op het B-veld uit westelijke richting, er zou dus sprake zijn van een helft wind mee en een helft wind tegen.

Uitkomst van de toss was dat we eerst tegen de wind in moesten. Kozakken Boys was inderdaad met de harde wind in de rug de betere ploeg, maar echt grote kansen leverde dat niet op.

Tekenend was dat het eerste doelpunt van Kozakken Boys voortkwam uit een corner die direct via de binnenkant van de paal binnenplofte. Daarna was er wel eenrichtingsverkeer, maar dat leverde nog steeds niet veel kansen op. Kort voor rust viel uiteindelijke toch de 0-2, dit was een heel belangrijk doelpunt, met de harde wind zou een achterstand van 1 doelpunt bij de rust zeker geen slechte stand zijn.

Na rust kon Kozakken Boys niet zo overheersend zijn als in het eerste bedrijf, toch kwamen we nog met 0-3 achter.

Daarna kwam een sterke periode van onze jongens, Jelle van den Dries na een vrije trap van Jesse van Putten, en Dion de Kok uit een penalty zorgende dat de aansluiting er weer kwam.

Er ontstond een rare wedstrijd met een erg onzekere scheidsrechter, die zeker niet in ons nadeel was. Hij zag een situatie over het hoofd die absoluut een penalty voor Kozakken Boys had moeten zijn, de leidsman gaf ons echter een vrije trap mee.

Kozakken Boys was nog steeds wel wat sterker, maar een verrassing leek eraan te komen, de tegenstander begon te praten, met name tegen elkaar, dit was goed voor onze kansen.

Kort voor tijd werd het echter 2-4  voor Kozakken Boys na een hoge voorzet. In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat Kozakken Boys meer recht had op de winst, maar trainer Rico heeft onze jongens na afloop terecht een compliment gemaakt voor de inzet.

De jongens hebben gedaan wat ze konden tegen een sterkere tegenstander en als trainer en leider mag je dan niet ontevreden zijn.

BLIJF ONDANKS DE NEDERLAGEN PLEZIER HOUDEN IN HET VOETBALLEN!!!

Kees Ouwerkerk