SV Meerkerk JO15-1 - Unitas C1

Unitas C1

C-Junioren C1, 1e klasse C

17 oktober 2009 12:30

Vandaag de thuiswedstrijd tegen Unitas, een van de zwakkere ploegen in de competitie.

Na de zeer slechte vertoning van vorige week was er een nieuwe kans om het beter te doen.

Al bij het warmlopen bleek dat Unitas ook veel kleine spelers had. Na het beginsignaal van scheidsrechter Arjan Versluis bleek Unitas zeker geen sterk C1 elftal te hebben, misschien zou er vandaag wel een mooi resultaat te halen zijn. Onze jongens waren vanaf het begin zeker gelijkwaardig, Unitas had wel 2 snelle aanvallers, maar de verdediging liet behoorlijk wat steekjes vallen.

In de eerste helft waren de eerder genoemde snelle aanvallers wel degelijk gevaarlijk, met als gevolg dat we met 0-1 achter kwamen. Gelukkig bleef de organisatie van het elftal na het tegendoelpunt goed, we kregen voor rust zowaar nog wat kansjes, maar de rust werd gehaald met een ongewijzigde stand.

Na de bemoedigende woorden in de rust konden de jongens zowaar nog wat extra geven, Jochem Wilkes werd ingezet als linksback, een goede zet van Rico bleek later. Jochem bleek in staat de gevaarlijkste aanvaller uit de wedstrijd te spelen, terwijl ook de andere verdedigers steeds meer grip op hun directe tegenstanders kregen. Corne van Toor had erg veel gelopen en moest dat bekopen met kramp, hij moest zich laten vervangen door Joep Vreeswijk uit de D1.

Er kwamen wat kansen, maar Jesse van Putten was niet gelukkig bij het afronden van kansen.

Jesse wist nog wel een keer over de rechterkant door te breken en een goede voorzet af te leveren.

Deze voorzet werd ingekopt door de kleinste speler van het veld, Joep Vreeswijk. Unitas schrok van het tegendoelpunt en in de laatste minuten had de winnende goal aan beide kanten kunnen vallen.

Er werd echter geen doelpunt meer gemaakt, zodat het eerste punt in de competitie binnen was.

Het is goed te zien dat met heel veel inzet er best wat te halen is, dit geeft hoop voor de volgende wedstrijden.

Scheidsrechter Arjan heeft een prima wedstrijd gefloten, bedankt Arjan!!!

K.O.