Groote Lindt C1 - SV Meerkerk JO15-1

Groote Lindt C1

C-Junioren C1, 1e klasse C

12 september 2009

Vandaag de uitwedstrijd tegen een oude bekende tegenstander, Groote Lindt in Zwijndrecht.

Bij de uiterst correcte ontvangst in de commissiekamer werd duidelijk dat de scheidsrechter die door de KNVB was aangewezen er niet zou zijn, een clubleider zou de wedstrijd leiden.

Waarschijnlijk zijn sommige jongens vrijdagavond te laat naar bed gegaan, de eerste twintig minuten van de wedstrijd werden door een aantal jongens gebruikt om uit te slapen. Dit kon natuurlijk niet zonder gevolgen blijven, na het collectieve ochtendslaapje stond een 2-0 achterstand op het bord.

Daarna zijn vanaf de zijlijn een aantal stevige woorden gebruikt met als doel de slaapwandelaars te wekken, wat nog lukte ook.

Zowaar kwam er wat beleving en was er de wil er alsnog het beste van te maken. In het vervolg van de eerste helft wist Jesse van Putten zowaar een tegendoelpunt te maken, terwijl keeper Olaf Slob het iets rustiger kreeg.

In de rust heeft trainer Rico iedereen nogmaals op zijn taken gewezen en met een aantal nieuwe krachten werd energieker aan de tweede helft begonnen. Het iets sterkere Groote Lindt werd zo goed mogelijk bestreden, de wedstrijd was meer in evenwicht, maar Groote Lindt slaagde er nog eenmaal in te scoren, uiteindelijk dus een 3-1 nederlaag.

De meeste tegenstanders zullen sterker zijn, we zullen dus in de volgende wedstrijden vanaf minuut 1 met voetbal bezig moeten zijn en niet vanaf minuut 20.

Een laatste woord voor de scheidsrechter, zoals reeds gezegd een clubleider. Deze man heeft een bijna perfecte wedstrijd gefloten, al wilde de leider van Groote Lindt anders doen geloven. Als we in de volgende competitiewedstrijd steeds zo'n goede scheidsrechter krijgen mogen we daar meer dan tevreden mee zijn.

Kees Ouwerkerk