Oranje Wit 1 - SV Meerkerk 1

Oranje Wit 1

Mannen Zaterdag standaard 1, 2e klasse F

5 september 2009

Einde feestweek komt te vroeg

Wat zou het mooi zijn een week lang feest en de competitie starten met een overwinning. Het mocht niet zo zijn voor onze hoofdmacht. Oranje Wit was deze middag gewoon een maatje te groot. De score viel erg hoog uit in het voordeel van het andere Oranje. De uitslag was niet eens geflatteerd.

In de "poortbrief" van Oranje Wit konden we lezen dat men onze jongens deze middag volgens enkele prognoses als favoriet bestempelde. Oranje Wit startte niet in de sterkste opstelling zo tekenden we op. Basisspelers Ricardo Groenewegen en Rhaudy Diamant begonnen op de bank. Of dit een verzwakking was, moet ernstig worden betwijfeld. Vooral de deze middag ongrijpbare Ismael Yildirim deed van zich spreken. De wedstrijd was nog maar koud aan de gang toen scheidsrechter Wirken uit Sleeuwijk naar zijn kuitbeen greep. De blessure noopte hem om te stoppen. Gevolg een oponthoud van ruim drie kwartier. Gelukkig was scheidsrechter Kreté uit Hendrik Ido Ambacht die langs de kant stond bij de plaatselijke trots ASWH bereid om snel naar Dordrecht te komen. Onder zijn leiding werd de wedstrijd in de twaalfde minuut hervat met een scheidsrechtersbal. Veel doelgevaar bleef uit. De razendsnelle Yildirim had in de beginfase wel een waarschuwing afgegeven via een schot in het zijnet. In de 21e minuut bleek deze oefening nut te hebben gehad. Weer Ismael Yildirim en de 1-0 lag in het net. De op het laatste moment ingevallen doelman Rudy van Kerkwijk had het nakijken. Het duurde tot de 33e minuut voordat Meerkerk gevaarlijk werd. Een schot van Rene de Winter ging rakelings over. Als Yildirim nog geen minuut later opnieuw aan de haal gaat is het resultaat een corner. De lange Dennis Cohn torent hoog boven iedereen uit en kopt de corner in. Kort voor rust lijkt het tij zich te keren, maar tot ontsteltenis van alle Meerkerkers wordt het doelpunt van Ruud Vink wegens buitenspel afgekeurd. De meningen liepen zoals gebruikelijk uiteen. Als kort daarop Martijn van der Hagen ter hoogte van de middenlijn een speler van Oranje Wit haakt mag hij inrukken. Dat zal niet meevallen na de rust, zo is de algemene opinie.

Na rust probeert Meerkerk het wel. Thomas Mulders is aardig op weg. Zijn inzet wordt door een verdediger corner gewerkt. Even later doet Ismael Yildirim weer van zich spreken. Hij krijgt de bal op de rand van de zestien en met een koele schuiver zorgt hij voor de 3-0. Dan volgt ook snel de 4-0 doelpuntenmaker u raadt het al: Ismael Yildirim. Het is dat Rudy van Kerkwijk nog een paar fraaie reddingen verricht anders hadden we misschien wel in de dubbele cijfers gekomen. De 5-0 kwam tot stand via een eigen inzet. Vijf minuten voor tijd vestigde Ismael Yildirim voor het laatst deze middag de aandacht op zich. Met zijn vierde doelpunt deze middag bracht hij de eindstand van 6-0 op het scorebord. Je zou kunnen zeggen dat hiermee het einde van de feestweek te vroeg komt. Een deceptie van jewelste, maar Meerkerkers zitten niet snel bij de pakken neer en volgende week staan we er weer. Reken maar.

Opstelling SV Meerkerk:

1. Rudy van Kerkwijk 2 Bas Krul (geel) 3 Gert Jan Koekkoek 4 Gijsbert Bruynes 5 Jeroen de Waard (14 Pascal Boom 59e min) 6 Martijn van der Hagen (rood) 7 Jeroen van der Hagen 8 Dick Kooijman 9 Ruud Vink (aanvoerder) 10 Thomas Mulders (13 Theo van Zessen 65e min) 11 Rene de Winter (12 Albert Zwijnenburg 65e min)