SV Meerkerk 1 - SVW 1

Mannen Zaterdag standaard 1, 2e klasse F

12 september 2009

Meerkerk krijgt te weinig

Na de 6-0 nederlaag tegen Oranje Wit was Meerkerk er alles aan gelegen om tegen SVW een goed resultaat te halen.
De spelersgroep was er op gebrand om de smadelijke nederlaag tegen Oranje Wit weg te poetsen.

Op vrijdagavond werd tijdens de trouwpartij van ploeggenoot Almer Kon de teamgeest nog eens verder vergroot.

Het mocht niet mis gaan tegen SVW.

Gijsbert Bruynis raakte tijdens de warming up geblesseerd aan de hamstring er werd vervangen door Appie Zwijnenburg. Ruud Vink was tijdens de dinsdagtraining geblesseerd geraakt en Martijn v.d. Hagen was geschorst na zijn rode kaart de week er voor. Drie aderlatingen in het elftal van Meerkerk.

En dan de wedstrijd.

Meerkerk startte ondanks de goede voornemens veel te timide. Bij balverlies werd er niet adequaat in gegrepen. De tegenstander kreeg te veel ruimte waardoor SVW in de beginfase het spel naar haar hand kon zetten. Met wederom Rudy van Kerkwijk in het doel voor de geblesseerde Klaas Jan van Zessen moesten alle zeilen bijgezet worden om een vroege achterstand te voorkomen.

Toch was het in de 6e minuut al raak voor SVW. Bas Krul aarzelde en Gert Jan Koekkoek moest handelend ingrijpen ten koste van een corner.

Uit de corner wist de kleinste man van het veld Dennis van Munster de 0-1 binnen te koppen. Dit was een domper van je welste maar je voelde het gewoon aankomen, Meerkerk was niet attent en scherp genoeg in de beginfase.

Na het doorschuiven van Gert Jan Koekkoek naar het middenveld kreeg Meerkerk meer grip op de wedstrijd en werd Meerkerk sterker en sterker.

We schrijven de 30ste minuut waarin Meerkerk de gelijkmaker had moeten aantekenen. Na een prachtige aanval opgezet door Dick Kooijman en Jeroen de Waard werd Theo van Zessen alleen voor de keeper uitgespeeld. In deze riante positie schoot Theo de bal echter vol op de lat. Vlak voor rust kopt Jeroen v.d. Hagen de bal zo maar uit het niets op de lat.

Dit moest goed komen in de tweede helft.

Rene de Winter werd in de rust vervangen door Mike Kersbergen. Mike bracht meer dreiging aan de linkerkant. Met een paar goede acties buitenom bracht hij een aantal keren de verdediging van SVW uit balans.

In de 58ste minuut wederom een actie over de linkerkant. Een prachtige voorzet door Mike Kersbergen werd schitterend afgerond met het hoofd door Thomas Mulders, 1-1 een verdiende stand voor dat moment. Iedereen ging er een goed voor zitten/staan, Meerkerk zou nu door gaan drukken.

In de 65ste minuut krijgt Gert Jan Koekkoek een tik en gaat neer. Rudy van Kerkwijk schiet de bal ter hoogte van de middenlijn over de lijn om verzorging mogelijk te maken voor Gert Jan.

Gert Jan hoeft niet verzorgd te worden en staat weer op. SVW gooit de bal in en Sander Romijn trapt de bal met een volley vanaf de middenlijn met een meer dan behoorlijke snelheid (wel of niet sportief?) terug richting doel van Meerkerk. Rudy van Kerkwijk wil de bal uit de lucht plukken maar onderschat de snelheid van de bal en laat de bal door de vingers glippen, 1-2. Dit was een domper die de ploeg van Meerkerk niet meer te boven kwam.

Meerkerk probeerde het nog wel maar het ontbeerde aan een beetje geluk.

Een strakke voorzet van Mike Kersbergen bij de eerste paal kon net niet ingetikt worden door Jeroen v.d. Hagen. Een kopbal van Appie Zwijnenburg na een voorzet van Jeroen v.d. Hagen mist op een haar na het doel.

In de 75ste minuut maakt SVW duidelijk dat het deze middag de drie punten mee naar Gorinchem zal nemen.

Balverlies in het 16 meter gebied van Meerkerk en daarop volgend getreuzel in de Meerkerkse verdediging zorgt er voor dat de bal voor de voeten valt van Dennis van Munster die met een rolletje de 1-3 aantekent.

Meerkerk verzamelt al haar krachten om de aansluitingstreffer te maken.

Uit een vrije trap van Jeroen v.d. Hagen kopt Jeroen de Waard de bal op de lat, de 3e keer deze middag.

Een prima combinatie door het midden van de SVW verdediging opgezet door Jeroen v.d. Hagen kon net niet afgerond worden door Theo van Zessen.

De heer Peijnenburg uit Boxtel liet nog een minuut of 10 doorspelen maar in de stand kwam geen verandering. Een teleurstellende nederlaag voor Meerkerk, er had veel meer ingezeten.

Toch hebben we deze middag veel positieve momenten gezien die zich binnenkort ongetwijfeld uit laten betalen. Er is keihard gewerkt en bij tijd en wijle hebben de supporters prima voetbal gezien van Meerkerk.

Het is even wennen voor iedereen die Meerkerk lief is. Het is zeer lang geleden dat Meerkerk uit de eerste 2 wedstrijden geen punten heeft gepakt en met 0 punten op de laatste plaats staat.

Toch zal deze laatste plaats snel verlaten worden omdat Meerkerk te veel kwaliteiten in de ploeg heeft om aan de onderkant van de ranglijst te staan.

Volgende week wacht Sliedrecht, een lastige tegenstander voor Meerkerk die ook geen sterke start hebben in deze competitie.

opstelling:

Rudy van Kerkwijk, Bas Krul, Gert Jan Koekkoek, Appie Zwijnenburg, Pascal Boom, Thomas Mulders, Jeroen v.d. Hagen, Dick Kooijman, Theo van Zessen, Jeroen de Waard (85" Johan vans Es), Rene de Winter (45" Mike Kersbergen)