SV Meerkerk 1 - GJS 1

3 oktober 2009 14:30

B. Rorije

Meekerk mist scorend vermogen

De verwachtingen waren hoog gespannen. Vorige week een mooie overwinning met goed voetbal. Dat zou een vervolg Krijgen was de algemene opinie. Het goede voetbal was deze middag zeker weer te zien bij vlagen. Alleen de doelpunten ontbreken.

Natuurlijk is daar een belangrijke oorzaak voor aan te wijzen. Coach Chris van den Dungen kon deze middag opnieuw niet beschikken over Ruud Vink en Guus Vreeswijk. Dan verwacht je dat anderen scoren. Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het blijft voetbal en iedereen heeft zo zijn specialiteit.

De wedstrijd werd vooraf gegaan door een minuut stilte ter nagedachtenis aan ons Erelid Bas den Ottelander (de schilder) die deze week in de leeftijd van 87 jaar overleed. Alle senioren en A junioren teams speelden deze middag met een rouwband.

Om tien voor drie floot scheidsrechter Rorije, die er al een verre reis op had zittten vanuit Wapenveld, voor het begin. Meerkerk startte voortvarend. Al in de derde minuut een enorme mogelijkheid. Een dreigende aanval over rechts bereikt Thomas Mulders. Thomas brengt de bal met een schuiver in het strafschopgebied. Dick Kooijman aarzelt niet en schiet. Helaas onvoldoende kracht, zodat keeper Michel van den Berg gemakkelijk kan oprapen.

Meerkerk blijft goed combineren en legt GJS haar wil op. Maar dan een kleine vergissing. GJS krijgt balbezit de voorzet vanaf links volgt  en de volledig vrijstaande Kevin Gruiters (vorig jaar nog actief voor Stedoco) schiet droog in. We schrijven de 10e minuut. GJS zit hiermee hoe gek het ook klinkt op rozen. Meerkerk speelt met een harde westenwind in de rug. Men profiteert hier niet van. Wel krijgt men een paar vrije trappen te nemen. Beiden kort voor het strafschopgebied. De ene belandt in de muur. De andere gaat langs de verkeerde kant van de paal. Er volgt nog één echte mogelijkheid. Uit een scrimmage komt Michel van den Berg als winnaar tevoorschijn. Hij tikt de ingekopte  bal met een uiterste inspanning weg onder de lat.

De tweede helft begint Meerkerk - net als de westenwind, die over het veld blaast - onstuimig. Het lijkt er zelfs op dat Meerkerk op gelijke hoogte komt. Iedereen veert al op, maar de kopbal van Johan van Es - die na de rust Jeroen van der Hagen is komen vervangen - gaat over het doel. De tweede helft blijft het spelbeeld eigenlijk gelijk aan dat van de eerste helft. Meerkerk voetbalt goed, maar weet geen echt doelgevaar te stichten. GJS met aanjager Tom Kant in de gelederen en de gevaarlijke spits Louis Damen, kijkt de kat uit de boom. Men heeft het voordeel van de 1-0 voorsprong In combinatie de harde westenwind in de rug.

Ook wissels aan Meerkerk-kant kunnen geen ommekeer brengen. Sjoerd Vink en Martijn van der Hagen komen in het veld voor Rene de Winter en Theo van Zessen. In de slotfase slaagt GJS er zelfs nog in om de voorsprong te verdubbelen. Het is Louis Damen die de zege voor de Dalemers veilig stelt. De uitstekend leidende scheidsrechter Rorije fluit kort hierna af.

Volgende week wacht Meerkerk opnieuw een zware opgave. Tegenstander is dan De Zwerver uit Kinderdijk. De ploeg die ons afgelopen seizoen uit de finale van de nacompetitie hield, bezorgde SVW deze middag de eerste nederlaag.

Tot slot willen wij langs deze weg Youri Van Blanken heel veel sterkte en een spoedig herstel toewensen. Youri liep een gecompliceerde breuk op aan de elleboog. Dit vormde ook de aanleiding, dat de wedstrijd vanmiddag later begon.

AdG

Opstelling Meerkerk