De Zwerver 1 - SV Meerkerk 1

10 oktober 2009 15:00

M. Jobse

Meerkerk delft opnieuw onderspit

Meerkerk stond voor de lastige opgave om in de Kinderdijk te proberen wat afstand te nemen van de onderste plaats. Even leek het erop dat de ploeg hierin zou gaan slagen. Onze jongens kwamen knap op voorsprong maar kort voor rust kregen ze een grote domper te verwerken.

De wedstrijd die om 15.00 uur begon, stond onder leiding van scheidsrechter M. Jobse uit Oostkapelle. Direct na het beginsignaal pakte Meerkerk de zaken energiek aan. Pascal Boom opende het bal met een schot van afstand. Weliswaar niet hard genoeg om de bij De Zwerver onder de lat staande Leon Batenburg te verrassen, maar toch. Een signaal was afgegeven. Het werd direct beantwoord door De Zwerver. Na twee minuten lag de bal in het net achter Klaas Jan van Zessen. Scheidsrechter Jobse had gelukkig geconstateerd dat er enig duw- en trekwerk voorafging aan het doelpunt en keurde de goal terecht af. Kort daarna is het "plaaggeest" Guido Luiten die voorlangs schiet. Klaas Jan van Zessen - de uitblinker deze middag aan Meerkerk-zijde - voorkomt een vroege voorsprong van de Kinderdijkers, als de mee opgekomen Vincent Luiten hard uithaalt bij de tweede paal. Nu is het de beurt aan Meerkerk.

Twee gevaarlijke aanvallen, die door de verdediging van De Zwerver tot corner worden verwerkt. Dan een corner waarbij Guus Vreeswijk de bal op het scheenbeen krijgt in plaats van op de pantoffel. Guus, die terugkeerde van een blessure werkte weer als vanouds, was misschien nog wat ongelukkig in de afwerking, maar ook dat komt vast wel weer goed. Jeroen van der Hagen had inmiddels geel ontvangen van scheidsrechter Jobse. Met Jeroen is ook de man genoemd van het eerste doelpunt. Want jawel Meerkerk kwam in de 14e minuut op voorsprong. Nadat Dick Kooijman op de rand van de zestien was neergelegd kreeg Meerkerk een vrije trap te nemen. Sjoerd Vink zette tot tweemaal toe in. Bij de tweede keer was het Jeroen van der Hagen die knap inkopte. Rond de twintigste minuut twee mooie reddingen van Klaas Jan van Zessen, die hiermee belet dat De Zwerver langszij komt. In de 35e minuut moet Klaas Jan wel capituleren. Het is Guido Luiten die scoort. Kort daarvoor was Meerkerk nog dichtbij het tweede doelpunt van de middag, maar de inzet van Rene de Winter gaat rakelings voorlangs. Kort voor rust komen de Kinderdijkers zelfs op voorsprong als Shagmar Mari de bal bij de tweede paal inkopt, een domper van jewelste.

Na rust probeert Meerkerk de bakens te verzetten. Gert Jan Koekkoek is in de ploeg gekomen voor Theo van Zessen. Meerkerk krijgt al snel een nieuwe tik te verwerken in de 50e minuut. Wesley Kassels speelt zich vrij, levert een voorzet af die door de vrijstaande Hugo Penning wordt binnen gewerkt. Het leed is nog niet compleet, als Meerkerk een minuut later met tien man verder mag. Pascal Boom ziet voor de tweede maal geel deze middag en kan inrukken. In de 60e minuut komt ook aan het optreden van Gert Jan Koekkoek een einde. Scheidsrechter Jobse oordeelt dat de te laat ingezette sliding een rode kaart waard is. Vriend en vijand vinden het zwaar gestraft, maar het feit ligt er. Meerkerk gaat verder met negen man. Wat rest is een half uurtje tandenknarsend toezien. Meerkerk is niet meer bij machte om het De Zwerver echt moeilijk te maken. De Zwerver scoort nog één keer.

Het is Vincent Luijten die in de 61e minuut de eindstand op het scorebord brengt (4-1). Vreemd te constateren dat De Zwerver ondanks de numerieke meerderheid volhardt in het eigen spel en geen risico neemt of durft te nemen. Guus Vreeswijk moet het nog een paar keer zwaar verduren. Een overtreding op zijn enkels van Edwin Tukker blijft onbestraft. Maar wat doet het er ook toe. Meerkerk verliest opnieuw. Kijken we naar de trend dan zal er volgende week nog geen overwinning te vieren zijn. Tot op heden volgde na drie nederlagen een overwinning. Of is er misschien nu al een trendbreuk. Komen kijken dus volgende week. Onze jongens en technische staf willen dit als geen ander met uw steun bereiken.

AdG

Opstelling:

1 Klaas Jan van Zessen 2 Albert Zwijnenburg 3 Theo van Zessen (14 Gert Jan Koekkoek 46e min) (rood) 4 Gijsbert Bruynes 5 Pascal Boom (rood: 2 x geel) 6 Thomas Mulders (12 Martijn van der Hagen 59e min) 7 Sjoerd Vink 8 Dick Kooijman 9 Guus Vreeswijk 10 Jeroen van der Hagen (geel) (13 Robert Sterk 63e min) 11 Rene de Winter