SV Meerkerk 2 - Schelluinen 2

Schelluinen 2

Mannen Zaterdag reserve 2, 1e klasse 012

26 september 2009

't Tweede doet zich tekort tegen koploper

28 september 2009 20:16

Op een prachtige voetbalmiddag in September, was de teleurstelling na afloop duidelijk van de gezichten af te lezen. Koploper Schelluinen wist diep in de blessure tijd hun eerste nederlaag te voorkomen en zo een gestolen punt mee te nemen naar sportpark Scalune!!

Na weer een donderdagavondje flink puzzelen werd er kwalitatief weer een prima elftal uit de hoge hoed getoverd. De geblesseerde Frank en Edwin werden achterin vervangen door  Sjoerd en Robbert en met Peter als voorstopper en Rob aan de linkerkant stond er een prima achterhoede tegen de drie behendige en tot nu toe veel scorende spitsen van Schelluinen.

Voorin was de terugkeer te bewonderen van Guus Vreeswijk die na een lange blessure weer duidelijk liet zien op de goede weg terug te zijn.

Na een moeizaam begin voor beide partijen was het Meerkerk, die gaande weg de eerste helft steeds beter ging spelen en dan ook verdiend op voorsprong kwam. Een fout in de verdediging van Scalune werd door Guus op een fantastische wijze afgestraft. Met een oogstrelende voetvoetbeweging liet hij z'n tegenstander volstrekt kansloos om vervolgens met z'n choco de bal in het zijnetje te schieten. Dit was het begin van een half uur genieten van het spel van Meerkerk. Vele duels werden gewonnen en het vervolg was ook vaak uitstekend. Door in plaats van geforceerd op zoek te gaan naar de spitsen werd nu veel vaker de vrij staande middenvelder gezocht wat resulteerde in langer balbezit en veel meer rust in het elftal. Opbouwend van achteruit werd er ook prima gecombineerd met als gevolg een aantal fantastisch aanvallen over de linkerkant waar Mike z'n tegenstander op snelheid volstrekt kansloos liet. Teleurstellend was het dat hier uiteindelijk niet het vereiste rendement werd uit gehaald.....scoren en je tegenstander de definitieve nekslag geven en ze het gevoel geven waarom ze na de rust eigenlijk nog de kleedkamer uit zouden komen!!!!

In het tweede bedrijf werd het voor Meerkerk steeds moeilijker om er voetballend uit te komen en was het duidelijk zichtbaar dat het laatste half uur op karakter aan zou komen om de 3 punten in eigen huis te houden. Maar ondanks dat Scalune steeds beter in hun spel wist te komen, konden ze op een paar geblokte schoten van afstand en een aantal voorzetten van de zijkant, die door de prima keepende Chris uit de lucht werden geplukt, ook geen echte kansen  creëren en leek het er op dat we de wedstrijd toch vrij makkelijk konden gaan uitspelen. De beste mogelijkheden waren zelfs net als in de eerste helft voor de thuisploeg maar ook deze kansen wisten we weer niet doeltreffend af te ronden. Met de 90 min op de klok sloeg het niet meer verwachte noodlot dan toch keihard toe!!

Een afgeslagen corner van thuisploeg werd in plaats van op balbezit de wedstrijd uit te spelen  nonchalant over de achterlijn gelopen. Uit de verre trap die volgde was het een aanvaller van Schelluinen de volstrekt vrijstaand alleen op Chris af kon lopen om vervolgens te scoren en de 1-1 te vieren met z'n ploeggenoten alsof ze diep in blessure tijd de Champions league finale hadden gewonnen. Een overigens begrijpelijke blijdschap van onze bezoekers want als Meerkerk wat effectiever was omgegaan met de vele kansen die deze middag gecreëerd werden had het biertje na afloop zeker een stuk lekkerder gesmaakt als nu het geval was!!

Desondanks deze teleurstelling kunnen we gezien het vertoonde spel voornamelijk in de eerste helft en de totale inzit van het gehele team dik tevreden zijn en bied zeker perspectief voor de toekomst!

Volgende week, 3 oktober, wacht de uitwedstrijd tegen Nieuw-Lekkerland. De Lekkerlanders wisten uit hun eerste vier duels zes punten bij elkaar te sprokkelen en staan zo op en gedeelde vijfde plaats samen met ASWH 3. Dit spektakel zal aanvangen om 12.00 uur!!

De Trainer