ASWH 3 - SV Meerkerk 2

ASWH 3

Mannen Zaterdag reserve 2, 1e klasse 012

17 oktober 2009 12:30

Meerkerk 2 toont karakter!!!!

Nadat de Trainers donderdag en vrijdagavond van een aantal spelers te horen hadden gekregen dat ze zaterdag een weekendje weg waren, een uitje met vriendin hadden gepland of niet zoveel zin hadden om wissel te zitten bij de desbetreffend elftallen kon uiteindelijk de balans worden opgemaakt. Een ieder die dit aangaat moet er maar eens goed over nadenken dat voetbal geen solo maar een teamsport is en daar bepaalde verantwoordelijkheden bij horen tegenover je teamgenoten!! Laat je clubhart spreken, mannen en zorg dat je op de trainingsavonden en zaterdags van de partij bent!!

Uiteindelijk konden we op stap met 13 spelers, inclusief onze leider John.

Na de laatste twee competitiewedstrijden teleurstellend gepresteerd te hebben, stond vandaag de uitwedstrijd tegen mede koploper ASWH op het progamma.

Het begin van de wedstrijd was zeker niet voor Meerkerk en de vroege achterstand was dan ook een logisch gevolg. In de duels waren we veel te zwak en de tweede bal was ook telkens voor onze tegenstander. Dat dit gebeurd heeft niks met geluk te maken maar de manier waarop ASWH als ploeg stond en duidelijk zichtbaar veel meer strijd leverde als Meerkerk.

Het was dan ook aan Chris en een dosis geluk te danken dat we met een nog hoopgevende 1-0 de thee op konden gaan zoeken.

Nadat we elkaar in de pauze even goed de waarheid te hebben gezegd, kwam deel 2 een totaal andere Meerkerk uit de kleedkamer. Over heel het veld werd strijd geleverd en kansen waren er in overvloed. Zo kwam Benny in de eerste tien minuten na rust al drie keer oog in oog te staan met de keeper maar was helaas wat ongelukkig in de afronding. We hadden onze tegenstander  in de tang en waren ze op alle fronten de baas, duels werden gewonnen en de tweede bal viel ineens aan de zijde van Meerkerk (toeval?). Gezien het vertoonde spel was de 1-1 van Klinker meer dan verdiend. Een pegel van 18 meter bracht heel het team in extase en smaakte duidelijk naar veel meer. Achterin bleef het wel opletten, want echt slecht waren de spitsen van ASWH niet maar de achterhoede speelde nagenoeg een foutloze tweede helft. Het was spannend en eigenlijk zouden we al blij zijn met een punt, maar het zouden er toch drie gaan worden. Het was uiteindelijk Ron die de wedstrijd met nog drie minuten op de klok met Tops wist uit te gooien. Een heerlijke en op basis van de tweede helft dik verdiende 1-2 overwinning.

En wat smaakte het Jupilertje lekker!!!!!

De Trainer