Almkerk 1 - SV Meerkerk 1

Almkerk 1

Mannen Zaterdag standaard 1, 2e klasse F

31 oktober 2009 14:30

Dat doet effe heel pijn...
In de allerlaatse seconde de zeker lijkende overwinning weggeven doet even heel erg pijn. Het was dan ook behoorlijk stil in de kleedkamer na afloop.

Nadat onze leider RTC met een bakkie bier aankwam zag je de gezichten weer wat bijtrekken, en zo hoort het ook. Samen het verlies (van 2 punten) verwerken en dan weer de draad oppakken want volgende week staat de kraker tegen SteDoCo op het programma.

Appie Zwijnenburg, die de laatste tijd zo goed op dreef was, had zich 's ochtends bij de trainer afgemeld omdat hij ziek was geworden. Gert Jan Koekkoek moest in de warming up afhaken wegens problemen met de hamstrings. Daarentegen was Ruud Vink na 2 weken volledige training weer fit genoeg bevonden om aan de wedstrijd te beginnen. Ruud was na een uur en kwartier spelen helemaal afgebrand en werd vervangen door zijn broertje Sjoerd.

De wedstrijd: Almkerk begon heel sterk aan de wedstrijd. We hadden een afwachtend Almkerk verwacht maar niets was minder waar. Almkerk gaf volledige druk naar voren.
Pascal Boom had zijn handen vol aan de nummer 10 van Almkerk Erwin Verbruggen. Jeroen de Waard - als invaller voor Appie - werd gekoppeld aan Mark van Noorloos en Gijsbert Bruynis moest de snelle Mark v.d. Meijden aan banden zien te leggen, wat overigens prima lukte. Het is bijna wekelijkse kost dat tegenstrevers van Gijsbert voortijdig naar de kleedkamer kunnen omdat ze geen bal geraakt hebben!
Meerkerk werd door de daadkracht van Almkerk het eerste kwartier terug uit gedrongen. Meerkerk was echter levensgevaarlijk op de counter met als regisseurs Dick Kooijman en Jeroen v.d. Hagen. De tweede stuurde na 25 minuten Guus Vreeswijk in de diepte die iedereen en alles er uit liep en ook keeper Pellekaan omspeelde en zo de verrassende 0-1 aantekende. Enigszins tegen de verhouding in maar daar maalde niemand om die Meerkerk een warm hart toedraagt.
Meerkerk kreeg veel vertrouwen door deze voorsprong en kwam beter in de wedstrijd. Dick Kooijman heerste op het middenveld en Meerkerk kreeg steeds meer grip op de wedstrijd. Almkerk moest nog meer komen om de achterstand ongedaan te maken waardoor Meerkerk nog meer ruimte kreeg. 8 minuten na de 0-1 werd Martijn v.d. Hagen in de diepte gestuurd, Martijn wurmde zich lang Koos Monster en trok de bal scherp voor het doel waar Guus Vreeswijk - geheel vrijstaand - zijn tweede treffer kon aantekenen, 0-2. Dit was ook de stand bij rust.

Net na rust kreeg Almkerk een corner, de bal werd hoog voor het doel geschoten, Meerkerk stond niet goed en Mark van Noorloos kopte zomaar de 1-2 binnen. Het beloofde een hete tweede helft te worden.
De counter lag echter open voor Meerkerk. Een paar messcherpe tegenaanvallen waren er te noteren maar helaas voor Meerkerk was de laatste pass niet altijd goed. Toch zag het er naar uit dat Meerkerk eerder naar 1-3 zou uitlopen dan dat Almkerk de gelijkmaker zou maken. Een schot van Guus Vreeswijk raakte de paal, na een goede actie van Dick Kooijman schoot Thomas Mulders binnen maar de overigens goed leidende scheidsrechter keurde de bal af omdat de voorzet van Dick van achter de lijn geweest zou zijn. Supporters van Meerkerk konden bevestigen dat de bal zeker niet achter was geweest.
Een terugspeelbal op Pellekaan werd door de scheids getaxeerd als terugspelen op de keeper. Meerkerk krijgt een vrije trap op de 5 meter lijn. De bal wordt door Dick Kooijman teruggelegd op Guus Vreeswijk die echter de bal te laag inschiet en de bal wordt gekeerd door een van de Almkerkse spelers die op de lijn staan.
De tijd verstrijkt en de scheidsrechter geeft aan dat er 6 minuten blessuretijd gespeeld wordt. Het is ondertussen pompen of verzuipen voor Meerkerk. Almer Kon was Theo van Zessen al komen vervangen om de broodnodige kopkracht in de verdediging te hebben. Almer kon zijn ei goed kwijt, vele luchtduels werden door hem gewonnen.
Klaas Jan van Zessen speelt ondertussen de - waarschijnlijk - beste wedstrijd van zijn nog jonge keepers loopbaan. Zeker drie zekere doelpunten wist hij te pareren. Met onwaarschijnlijke reddingen wist hij Meerkerk op de been te houden. Klaas Jan heerste in het hele zestien meter gebied. Het was dan ook niet zo raar dat Klaas Jan tot in de kantine van Meerkerk baalde als een stekker door hetgeen in de laatste seconde nog gebeurde.

Allerlaatste minuut: Jeroen v.d. Hagen wordt bestraft voor een overtreding rond de middenlijn.
Een alles of niets pass hoog in het zestien meter gebied door Patrick Romijn. Het ongelooflijke gebeurt dan toch, iedereen kijkt elkaar aan of trapt over de bal heen. Klaas Jan wordt verrast en de bal rolt zomaar het doel in, 2-2. Een pass van zeker meer dan 50 meter die Meerkerk de 2 punten kost, de teleurstelling is bijzonder groot.
Meerkerk trapt nog af maar de scheids fluit direct af. Wat een domper voor Meerkerk en wat een vreugde voor Almkerk.
Almkerk, dat toch al een reputatie had om tegen Meerkerk uit geslagen positie terug te komen, kreeg echter wel wat het verdiende. Almkerk heeft een goede ploeg die positief voetbalt. Weinig tegenstanders zullen in Almkerk met een overwinning naar huis gaan, dat voorspel ik u.

Volgende week dan de kraker met SteDoCo waar we wederom Sander Vink en Roderik Luitjes op 't Hoogje zullen verwelkomen.
SteDoCo kan een voltallige selectie van Meerkerk aantreffen die er op gebrand is om SteDoCo haar eerste nederlaag toe te brengen. SteDoCo op haar beurt wil natuurlijk de 2 nederlagen van vorig seizoen wegpoetsen.
De sterkste zal winnen, maar zeker is het dat het een geweldig spannende wedstrijd zal worden met een hoog (sportief) rivaliteits gehalte.
Uw reporter kijkt in ieder geval erg uit naar deze wedstrijd!

Chris van den Dungen
Trainer-Coach SV Meerkerk