Wilhelmina'26 1 - SV Meerkerk 1

Mannen Zaterdag standaard 1, 2e klasse F

14 november 2009 14:30

H. Bovekerk

Meerkerk werkt zich langzaam omhoog

Met een dikverdiende overwinning op Wilhelmina '26 neemt Meerkerk langzamerhand wat afstand van de onderste regionen.

Een sterke zuidwesten wind blies over Sportterrein de Ebbe aan de Maas deze middag.

Meerkerk startte voortvarend. Met Ruud Vink na lange tijd weer in de basis ging er veel dreiging uit van de ploeg. Meerkerk had de gehele wedstrijd een veldoverwicht. Toch kreeg ook Wilhelmina '26 kansen. De beginfase was voor Meerkerk. Toch wist Sander Tabbers enkele keren gevaarlijk door te komen. Gelukkig bracht Klaas Jan van Zessen steeds redding. En als Klaas Jan van Zessen een keer wordt gepasseerd krijgt hij assistentie van Gijsbert Bruynes. Een zeker lijkend doelpunt wordt met gevaar voor eigen ledematen door Gijsbert bij de paal voorkomen. Dit toonde nog maar eens de onverzettelijkheid van Gijsbert aan.

Ook zijn directe tegenstander heeft dit ervaren. Zonder overtreding werd deze volledig aan banden gelegd. Meerkerk neemt gedurende de eerste helft steeds meer het initiatief. Vooral over rechts wordt Meerkerk steeds dreigender mede onder impuls van Dick Kooijman en Martijn van der Hagen. Ook Jeroen van der Hagen draait zich een aantal keren uitstekend vrij en zorgt voor een goede voortzetting. Een doelpunt kan niet uitblijven. De eerste echte pogingen stranden. Zo stuit Dick Kooijman op keeper Rean Bok. Een schot van Martijn van der Hagen gaat nog over. Op de inzet van Jeroen van der Hagen in de 35e minuut blijft ook keeper Bok het antwoord schuldig. Jeroen zet Meerkerk verdiend op voorsprong. Vier minuten later is het weer raak. Albert Zwijnenburg rukt op over rechts. Ruud Vink wordt door Albert aangespeeld. Ruud bedenkt zich niet en schiet fraai de 0-2 binnen. Met deze stand breekt de rust aan.

Na de thee probeert Wilhelmina '26 het tij te keren. Tot tweemaal toe is het Sander Tabbers die voor zichzelf een mogelijkheid creëert. Eerst levert hij een gevaarlijk schot voorlangs af. De tweede poging wordt door Klaas Jan van Zessen verijdeld. Meerkerk is gewaarschuwd en pakt de zaken weer wat energieker aan. Resultaat een mooie aanval die wordt ingeleid door goed druk naar voren te geven op het middenveld. Meerkerk verovert de bal en combineert er even lustig op los. De uiteindelijke voorzet van Martijn van der Hagen bereikt Ruud Vink. Ruud kapt en schiet uit de draai schitterend in. De 0-3 staat op het scorebord in de 51e minuut en het laatste sprankje hoop bij de tegenstander, zo dit er nog was, waait met de stevige zuidwesten wind de Maas in. Meerkerk slaagt er zelfs nog in om de voorsprong nog verder uit te bouwen. Het vierde doelpunt van de middag komt op naam van Guus Vreeswijk.

Dit keer ontsnapt Guus wel aan het signaal van buitenspel van de kant van de grensrechter. Scheidsrechter Bovekerk staat zelf op één lijn en negeert terecht het vlagsignaal. Meerkerk rehabiliteert zich met deze ruime zege voor het debacle van vorige week. Bovendien werkt de ploeg zich langzaam wat omhoog. Over twee weken de laatste wedstrijd van de eerste competiehelft tegen opnieuw een tegenstander uit het Land van Heusden en Altena. Dan komt Altena uit Nieuwendijk op bezoek.

AdG

Opstelling