SV Meerkerk 1 - Altena 1

28 november 2009 14:30

B. Wattel

Meerkerk schenkt Altena de winst

Ondanks het slechte weer van de afgelopen week, waarbij de velden het zwaar te verduren kregen kon er op 't Hoog gewoon worden gevoetbald. Het veld lag er perfect bij.
Om half drie kon scheidsrechter Wattel het beginsignaal geven. De wedstrijd begon voor Meerkerk uitstekend.

Wegens blessures werd opnieuw het nodige improvisatietalent gevraagd van trainer coach Chris van den Dungen. Meerkerk wist desondanks vanaf het begin Altena, dat speelde met de wind in de rug, terug te dringen op eigen helft. In de zesde minuut wordt een doelpunt van Jeroen van der Hagen terecht afgekeurd, wegens iets te fel doorgaan op de keeper. Verder de gehele eerste helft een vrij eenzijdig spelbeeld. Meerkerk maakt goed gebruik van de ruimte met name over links, maar slaagt er niet in om keeper Marrien van de Heuvel te passeren. Er ontstaan kansen maar steeds ontbreekt het beslissende tikje. De algemene opinie na de eerste helft. Dat komt wel goed met de wind in de rug.

De tweede helft is nog geen minuut oud, als Martijn van der Hagen vanaf de rechter flank een strakke voorzet aflevert. Sjoerd Vink die in komt glijden bij de tweede paal ziet tot zijn ontzetting zijn inzet over het doel verdwijnen.
Slaagde Meerkerk in de eerste helft met goed combinatievoetbal er in om Altena onder druk te houden ondanks de tegenwind; in de tweede helft is dit onderdeel een stuk minder verzorgd. De tegenstander put hier moed uit. Altena komt met de schrik vrij als Sjoerd Vink na een half uur - uit een voorzet van de inmiddels in het veld gekomen Rene de Winter - zijn omhaal ziet stranden in de handen van de keeper van Altena. Dit lijkt een beetje het breekpunt in de wedstrijd. We schrijven de 75e minuut. Altena ruikt dat er misschien toch iets te halen valt. En wat blijkt, zij hebben een goede neus. Eerst is er nog een inzet voorlangs.
Maar kort daarna is het raak.

De ingevallen Remon Duijzer wordt weggestuurd en aarzelt niet. Klaas Jan van Zessen is kansloos. Met nog tien minuten op de klok een domper van jewelste. In een poging om de stand gelijk te trekken wordt Almer Kon mee naar het front gestuurd. Altena maakt goed gebruik van de ruimte die het krijgt. Vijf minuten voor het einde maakt Francois Toonen voor Meerkerk aan alle illusies een einde als hij Altena op 0-2 zet. Ondanks het goede veldspel met name in de eerste helft staat Meerkerk met lege handen. De teleurstelling is van de gezichten van de spelers, technische staf en supporters af te lezen.

AdG

Opstelling: