SV Meerkerk 1 - Oranje Wit 1

Mannen Zaterdag standaard 1, 2e klasse F

5 december 2009 14:30

G.G.A. Daems

Meerkerk na nederlaag in zwaar weer.

Het verhaal is inmiddels bekend. Meerkerk doet voetballend zeker niet onder voor de tegenstanders, maar zolang dit niet gepaard gaat met het sprokkelen van de broodnodige punten, koop je daar sportief gezien weinig voor. Ook deze middag stond Meerkerk na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Daems uit Gilze met lege handen.

Opnieuw zorgden de weersomstandigheden er voor dat drie wedstrijden moesten worden geannuleerd in de tweede klasse F. Zo niet op 't Hoog, want daar wordt altijd gevoetbald, weer of geen weer. Op bezoek kwam Oranje Wit uit Dordrecht. Deze ploeg strijdt met een aantal kandidaten om promotie naar de eerste klasse. Al met al geen gemakkelijke opgave voor onze jongens deze middag. Na het beginsignaal was het Oranje Wit, dat het eerst gevaarlijk werd. Gelukkig stond het vizier van Dennis Cohn nog niet op scherp. Zijn inzet gaat naast.  Meerkerk heeft wel direct een antwoord. Een mooie actie van Dick Kooijman op links vormt de inleiding. Dick speelt Jeroen van der Hagen aan, die uithaalt, helaas gaat het schot van Jeroen over. Meerkerk blijft de gehele eerste helft de betere ploeg. Toch slaagt Meerkerk er niet in om dit te vertalen in doelpunten. Kansjes ontstaan wel, maar het zijn slechts speldenprikken. In ieder geval raakt keeper Marco van Wensen er niet van onder de indruk. Bovendien staat de verdediging van Oranje Wit als een huis. Kort voor rust mag Meerkerk zelfs van geluk spreken dat het niet op achterstand komt. Een gevaarlijke inzet vanaf links wordt door Almer Kon onschadelijk gemaakt. Dezelfde Almer Kon komt even later in een kopduel ongelukkig in botsing met een speler van Oranje Wit.

Na de thee ziet trainer coach Chris van den Dungen zich genoodzaakt om twee wissels toe te passen. Thomas Mulders die licht geblesseerd begon aan de wedstrijd wordt vervangen door Johan van Es. Ook Almer Kon kan niet verder na de botsing kort voor rust. Jeroen de Waard is zijn vervanger. De tweede helft is zeven minuten oud als Meerkerk in de verdediging "vergeet" de bal resoluut weg te werken. De snelle spits Dennis Cohn zegt dank je wel en scoort de 0-1. Oranje Wit krijgt kort daarop een goede mogelijkheid om de voorsprong te vergroten. De bank van de Dordtenaren veert al op, maar met een katachtige redding weet Klaas Jan van Zessen de inzet van Dylan Fenix ten koste van een corner te keren. Trainer Chris van den Dungen brengt Ruud Vink, die zijn broer Sjoerd komt vervangen. Meerkerk wordt wel dreigender in de eindfase en weet Oranje Wit goed onder druk te houden. Zo wordt een bal van de doellijn gered door een verdediger van de Dordtenaren. Sommige supporters denken zelfs dat de bal de doellijn is gepasseerd. Scheidsrechter Daems staat op de achterlijn opgesteld en deelt de mening van de supporters niet. Meerkerk krijgt wel ruimte over de flanken, maar profiteert daar onvoldoende van. Enkele mooie voorzetten vanaf rechts van de voet van Dick Kooijman vinden geen vervolg. Echte kansen ontstaan niet. Keeper Marco van Wensen beleeft op zich zelfs een rustige tweede helft. En als er dan al enig gevaar dreigt, grijpt hij bekwaam in, zoals onder andere bij een prachtige strak ingeschoten bal door Dick Kooijman. Dit is ook tevens het laatste wapenfeit van deze middag. Meerkerk dringt nog wel aan in de slotfase, maar slaagt er niet in om een minimaal verdiend gelijkspel uit het vuur te slepen. Met deze nederlaag komt Meerkerk in zwaar weer. Volgende week speelt Meerkerk de uitwedstrijd bij SVW in Gorinchem. Supporters steun het team, juist nu zij het zo nodig hebben. Afspraak zaterdag 12 december 2009 om 14.30 uur.

Tot slot bereikte ons nog een bericht van Sint, die onze jongens ook graag een hart onder de riem wil steken. We willen het u niet onthouden. U vindt het onder de opstelling.

AdG

Opstelling:

Voetbal is een prachtige sport,

Vandaag verloren van een ploeg uit Dordt;

De teleurstelling was bij iedereen enorm groot,

Maar daar staat elk team aan bloot;

Niet kniezen en niet zeuren,

Dit kan iedereen gebeuren,

Zit niet bij de pakken neer,

Want volgende week grijpen wij die punten weer.

Sint