SV Meerkerk 2 - vv Sliedrecht 2

Mannen Zaterdag reserve 2, 1e klasse 012

12 december 2009 14:30

Heijnen, R.W.

Het Tweede machteloos tegen Sliedrecht 2 !!!

Na aantal weken verplichte rust door weersomstandigheden mocht Meerkerk 2 eindelijk weer de wei in voor een belangrijke wedstrijd tegen Sliedrecht 2.

Op voorhand wisten we dat het niet makkelijk zou gaan worden gezien de resultaten van de laatste weken daarvoor. Het voetbal was zeker niet slecht maar de punten werden telkens op klungelige wijze weggegeven aan onze tegenstanders. Mooi voetbal spelen en een groot gedeelte van een wedstrijd dicteren is geen garantie voor de winst en al helemaal niet als je de ongelooflijk veel mogelijkheden en kansen niet kan omzetten in doelpunten.

Door dit alles is naar boven kijken op de ranglijst voorlopig zeker niet aan de orde en zal alles uit de kast gehaald moeten worden om weg te blijven van de onderste drie plaatsen.

Compact spelen, onze tegenstander op eigenhelft laten voetballen en rustig afwachten. Scherp in de duels en in balbezit de bal in de ploeg proberen te houden. Spelen op zekerheid en met voldoende mensen achter de bal blijven en wachten op de kans die iedere ploeg in wedstrijd zal krijgen. Mooi hoefde het zeker niet zijn, maar als ploeg 100% strijd leveren en gaan voor de broodnodige drie punten.

Van al deze goede voornemens was de eerste helft helemaal niets terug te zien. Het leek op het zelfde voornemen als dat we per 1 januari met z’n allen besluiten te stoppen met roken en om vijf over twaalf onze eerste peuk weer aansteken!! Na zes minuten wedstrijd gebeurd wat je vooraf zeker niet verzint en ook zeker als speler niet mee wil maken,een eigen goal waardoor we al snel in de wedstrijd achter de feiten aanlopen. Kort na deze tegenslag hadden we een zeker 200% strafschop moeten krijgen maar de man in het zwart floot zoals Meerkerk 2 de rest van de eerste helft speelde en dat was niet best ,en wuifde de aanslag op Johan vrolijk weg. Na dit moment ,waarin Johan de wedstrijd behoorlijk aangeslagen moest hervatten, ging de rest van het elftal rustig verder met waar het gebleven was en kwam Sliedrecht al voor rust gemakkelijk op een riante 0-3 voorsprong. Vooruit verdedigen zonder overleg waardoor achterin alles open lag en nogmaals amateuristisch verdedigen waren de oorzaak dat de tweede helft een kwestie van formaliteit zou worden. De resterende vijfenveertig minuten was de inzet zeker beter maar daar is ook alles mee gezegd
Uitslag van deze teleurstellende middag  0-4 !!

De Trainer