vv Sliedrecht 1 - SV Meerkerk 1

Mannen Zaterdag standaard 1, 2e klasse F

23 januari 2010 14:30

M. Jobse

Meerkerk moet meerdere erkennen in Sliedrecht

Eindelijk rolde de bal weer. Zes weken zonder voetbal duren toch wel lang. Misschien was dat ook wel de reden dat velen de kou trotseerden en plaatsnamen op de tribune. De verwachtingen aan Meerkerk-kant waren hoog gespannen. Zou de ploeg het niveau kunnen halen van de laatste wedstrijd voor de winterstop, toen overtuigend werd gewonnen bij SVW. Helaas bleek dit niet het geval. In een niet echt enerverende wedstrijd moest Meerkerk zijn meerdere erkennen in Sliedrecht.

Nadat om half drie de jeugd van Sliedrecht beide elftallen had begeleid naar de middenstip gaf scheidsrechter Jobse uit Oostkapelle het beginsignaal.

Beide ploegen begonnen afwachtend. Het duurde tot de vijfde minuut voordat er enige actie viel te bespeuren. Het was Pascal Boom die het keeper Martijn Lugthart bijzonder moeilijk maakte. Het leverde een corner op, maar meer ook niet. Na een periode van veelvuldig balbezit voor Meerkerk was het Sliedrecht dat gevaarlijk werd. De op het  "oude nest" teruggekeerde Roy Leeuwestein ontsnapte even aan de aandacht van Almer Kon. Leeuwestein was niet zelfzuchtig en speelde de bal op de gevaarlijke spits Göksel Çakir. Op de inzet van Çakir redde Klaas Jan van Zessen subliem. In de twintigste minuut waagt Thomas Mulders een poging. Een schot vanaf de rand van de zestien meter heeft onvoldoende kracht en is een gemakkelijke prooi voor keeper Martijn Lugthart. Hakan Tokul de directe tegenstander van Thomas doet ook een duit in het zakje. Zijn inzet wordt gepareerd door Klaas Jan van Zessen. Uit een corner in de 29e minuut heeft Ruud Vink geen geluk. Zijn schot gaat hoog over. Kort daarop is opnieuw spits Göksel Çakir gevaarlijk. Klaas Jan redt in eerste instantie en in de rebound schiet Çakir over. Naast zijn bijzonder doelgerichte kwaliteiten bezit deze spits ook de kunst van het vallen. Gijsbert Bruijnes maakt hier kennis mee. Scheidsrechter Jobse ziet er een overtreding in en Gijsbert krijgt geel. Dick Kooijman ontvangt kort voor rust ook geel. Een op het oog in ieder geval correcte schouderduw waardoor Umut Takaç valt, kan de goedkeuring van scheidsrechter Jobse niet wegdragen. Een overtreding van Timo van der Want op Ruud Vink wordt door scheidsrechter Jobse eveneens met geel bestraft. Eerder in de wedstrijd kreeg ook Joey Rijsdijk geel na een overtreding op Theo van Zessen. Inmiddels is het tijd voor een warme kop thee en mogen de ploegen gaan rusten.

De tweede helft komt Meerkerk goed uit de startblokken. Op een dieptepass ontvangt Martijn van der Hagen de bal hij ontwijkt de uitkomende keeper en lijkt te gaan scoren, maar stuit op een been van een Sliedrecht-speler. De rebound wordt door Theo van Zessen rakelings naast geschoten. Dan is er aan het begin van de tweede helft nog een actie van Ruud Vink, waarbij Ruud weg dreigt te draaien bij zijn directe tegenstander. Ruud wordt exact voldoende vastgepakt om zijn actie niet te kunnen vervolmaken. Het is jammer dat scheidsrechter Jobse het voorval niet beoordeeld met een vrije trap, want de actie speelde zich af binnen de zestien. De tweede helft dreigt als een nachtkaars uit te gaan en beide ploegen stevenen af zo lijkt het op een gelijkspel. Pascal Boom is in de 53e minuut vervangen door Sjoerd Vink en scheidsrechter Jobse geeft nog een keer geel aan Kevin de Leur van Sliedrecht na een overtreding op Dick Kooijman. In de 65e minuut een opleving. Klaas Jan moet zich weer eens strekken en bokst een inzet corner. Nog geen minuut later volgt de genadeklap. Twee spelers van Meerkerk botsen op elkaar een voorzet vanaf links volgt, belandt voor de voet van Göksel Çakir, die onhoudbaar inschiet. Kort daarop wisselt trainer coach Theo van Zessen en de moegestreden Thomas Mulders voor respectievelijk Jeroen van der Hagen en Joey van Putten. Meerkerk probeert wel aan te dringen, maar slaagt er niet in om Sliedrecht in verlegenheid te brengen. Toch blijft de spanning al wordt daar zeven minuten voor tijd een streep doorheen gehaald. Gert Jan Koekkoek lijkt een correcte schouderduw uit te delen in het strafschopgebied. Bijna iedereen denkt aan een zogenaamde "schwalbe". Scheidsrechter Jobse trekt geel maar tot ieders verbazing voor Gert Jan met op de koop toe een strafschop voor Sliedrecht. Dit buitenkansje laat aanvoerder Roy Leeuwestein zich niet ontnemen. Hij schiet de strafschop onberispelijk binnen. Nog is de gifbeker niet leeg, want Roy Leeuwestein weet kort voor tijd ook nog te profiteren van de verslagenheid in de Meerkerkse ploeg. Hij bepaalt daarmee de eindstand op 3-0. Meerkerk zal vooruit moeten kijken. Volgende week komt sc Everstein op bezoek. Een ploeg die de weg naar boven wel lijkt te vinden. Al met al geen gemakkelijke opgave. Toch moeten onze jongens in staat worden geacht om volgende week de punten in de wacht te slepen.

AdG

Opstelling: