Streefkerk E1 - SV Meerkerk JO11-1

Streefkerk E1

E-Pupillen (voorjaar), E1, 3e klasse 202

3 april 2010 10:00

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Streefkerk op het programma en na een werkelijk adembenemende prachtige toeristische route door de polder, waren we precies op tijd in Streefkerk.

Door een communicatiefout tussen keeper en verdediger kwamen we echter al snel met 1-0 achter te staan. Gelukkig wisten we onmiddellijk daarna de gelijkmaker binnen te schieten. Daarna hadden we moeite om het spel te maken en hadden we ook last van de wind. Streefkerk wist in die fase wel 2 keer te scoren, maar net voor rust wij ook nog een keer, waardoor de ruststand 3-2 was. De wedstrijd lag dus wat ons betreft nog helemaal open.
Meteen na de rust kregen we echt 4 dikke kansen op de gelijkmaker, maar de bal wilde er niet in. Op de paal, net naast, maar geen doelpunt. Gesteund door deze kansen werden de ruggen gerecht en werd er nog een schepje boven op gedaan en lieten we andermaal zien, dat als we met z'n allen strijden, het een lust voor het oog is om naar te kijken. Helaas wist Streefkerk toch nog een keer te scoren. Hierdoor gingen wij va banque spelen en werd de laatste 5 minuten alles op de aanval gegooid. Hierdoor werd, met een counter in de allerlaatste seconde, onze doelman voor de laatste keer die dag verschalkt.
Hoe gek het ook klinkt, maar een gelijkspel was in mijn ogen meer terecht geweest. De eerste helft was tenslotte voor Streefkerk, maar de tweede helft was absoluut voor onze jongens. Zo zie je maar: sterker door strijd!