Altena 2 - SV Meerkerk 2

Mannen Zaterdag reserve 2, 1e klasse 012

3 april 2010 15:00

Meerkerk 2  veel te sterk voor Altena 2

De vraag was of Meerkerk de opmars van de laatste weken een vervolg kon gaan geven tegen het altijd stugge Altena. Top schutter Bennie was wegens andere verplichtingen afwezig . In de selectie opgenomen voor deze wedstrijd  waren de jeugdige talenten Benjamin Baars en Joey van Putten die gelijk vanaf het begin mochten mee doen.

De voorbereiding voor dit duel begon dramatische en dit kwam mede omdat we de warming-up moesten afwerken op een veld waar honderd varkens het nog niet naar hun zin zouden hebben. Uiteraard hebben beide teams hier last van maar vreemd en klote blijft het wel.
 Meerkerk had moeite om in de openingsfase in de wedstrijd te komen en dit had alles te maken met concentratie. Ballen over 5 meter kwamen niet aan en betekende telkens  balbezit voor Altena. Onder aanvoering van aanvoerder Frank moest er achterin even gebikkeld worden om te voorkomen dat lex het moeilijk zou krijgen. Na een kwartier werden we wat nauwkeuriger en dat resulteerde ook gelijk in de 0-1 voorsprong. Een prima pass van Barry zette Koen vrij voor de keeper die wel raad wist met dat buitenkansje. Iedereen leek vanaf dat moment wakker en Altena werd in die fase eigenlijk overrompeld. Over heel het veld werd goed druk gezet en dat  resulteerde dan ook in de 0-2 van Appie. Naar binnen komend vanaf de linkerkant schoof hij de bal vanaf 16 meter met zijn choco in de verre hoek. Altena was al vroeg in de wedstrijd rijp voor de slacht en het was te danken aan de scheidsrechter die een prima duel om de bal van Benjamin affloot,  anders had onze Jeugd speler het duel al naar 35 min definitief  in het slot kunnen gooien. Ruststand 0-2

Compact blijven spelen en wachten op de kansen die zeker zouden komen nu Altena de boel achterin open zou gooien was de opdracht voor het vervolg van de wedstrijd. Het is dan toch wel lekker dat de longen nog warm zijn van de warme thee en 0-3 al in het netje ligt. Een prima actie van Benjamin gaf onze Guus een niet te missen kans en zo pakte hij weer zijn wekelijkse goaltje mee. Oppermachtig was Meerkerk de tweede helft en eigenlijk had de einduitslag van 0-3 wederom veel hoger uit kunnen vallen. Joey maakte z’n tegenstander met z’n actie’s en loop vermogen helemaal gek en een zuurstof tank had bij de Altena verdediger dan ook niets misstaan. Een doepuntje had hij zeker verdiend,  net als Koen die wekelijks heel veel arbeid verricht op het middenveld en eigenlijk z’n tweede van de middag had moeten maken.

Wederom mijn grote complimenten mannen, en achterin eigenlijk niet in de problemen geweest. Een goeie mix van spelers zonder echte uitblinkers die allemaal voor elkaar door het vuur willen gaan zullen tot het laatst toe blijven vechten voor een prijs……….. en zullen misschien wel eens kunnen gaan bepalen wie er dit jaar kampioen gaat worden in reserve 1e klasse.

Opstelling: Lex Edwin Frank Peter Rob(Robert) Barry(Johan) Koen Albert Guus Joey Benjamin(Bart)

Pasen maandag spelen we 15.00 uur tegen hekkensluiter Sleeuwijk 2.  Deze tegenstander zullen we  volgende week zaterdag opnieuw  treffen maar dan thuis op ’t hoog om 14.30 uur.

De Trainer