SV Meerkerk 1 - Wilhelmina'26 1

Wilhelmina'26 1

Gert Jan Koekkoek (vrije trap)
Ruud Vink (kopbal)

Mannen Zaterdag standaard 1, 2e klasse F

24 april 2010 14:30

T.J. Versnel uit Zwijndrecht

Meerkerk neemt eerste horde

De opdracht was helder vooraf. Alleen twee maal winst in de laatste twee wedstrijden betekent handhaving in de tweede klasse. Na de ruime overwinning op Wilhelmina ’26 houdt Meerkerk alles in eigen hand. Door het verlies van Altena volstaat zelfs een gelijkspel volgende week bij Altena. Deze ploegen gaan in een onderling duel samen uitmaken welke ploeg is aangewezen op de nacompetitie.

De wedstrijd deze middag stond onder leiding van arbiter Versnel uit Zwijndrecht. Meerkerk had de gehele wedstrijd een veldoverwicht. Vanaf het begin combineerde de ploeg er naar hartenlust op los. Toch moesten we een stief kwartier wachten voor de eerste werkelijke kans ontstond. Een vrije trap vanaf rechts werd door Jeroen van der Hagen neergelegd bij de tweede paal. Daar stond Thomas Mulders klaar om in te koppen. Zijn  kopbal naar de grond kreeg op het harde veld iets te veel stuit mee, waardoor de bal over de lat verdween. Tien minuten later opnieuw een kopbal. Dit keer was het Jeroen van der Hagen. Zijn kopbal werd gepareerd door keeper Rean Bok. Op het half uur opnieuw twee mogelijkheden. Eerst een schot van Jeroen van der Hagen dat over het doel verdwijnt. Dan een schuiver van Theo van Zessen die een prooi is voor doelman Rean Bok. In de 34e minuut is Wilhelmina ’26 voor het eerst gevaarlijk. Jeroen Wolters bereikt Anton Versteeg die alleen opduikt voor Klaas Jan van Zessen. Tot opluchting van alle Meerkerkers belandt zijn lob op de paal. De bal springt terug in het veld en komt opnieuw in de voeten van Anton Versteeg, die denkt te gaan scoren. Gelukkig is daar Almer Kon die nog net de bal corner kan tikken. Gevaar geweken. Meerkerk bekomen van de schrik gaat verder waar het was gebleven. Een verre uittrap van Klaas Jan van Zessen wordt in één keer door Guus Vreeswijk verlengd. De goed opgestelde keeper van Wilhelmina ’26 stopt de inzet. Kort voor rust krijgt Meerkerk loon naar werken. Al moet gezegd dat het doelpunt op een curieuze wijze tot stand komt. Een vrije trap vanaf de rechterkant wordt de Gert Jan Koekkoek in het strafschopgebied gebracht. Alles en iedereen mist en ook keeper Rean Bok laat de bal onder zich door glippen. De 1-0 staat op het scorebord. Bijna had Meerkerk de voorsprong nog voor rust verdubbeld. Helaas gaat het schot van Dick Kooijman naast.

Na rust voert Meerkerk opnieuw de regie. Wilhelmina ’26 komt er niet of nauwelijks aan te pas. Een vrije trap van Jeroen van der Hagen kort na rust wordt schitterend in de touwen gekopt door de instormende Ruud Vink. In de 54e minuut wordt het zelfs 3-0. Guus Vreeswijk ontdoet zich in het strafschopgebied van een aantal tegenstanders en schiet vervolgens beheerst in. De wedstrijd zit hiermee definitief in het slot. Er komen nog wel kansen maar gescoord wordt er niet meer.  Zo is Thomas Mulders nog tweemaal dichtbij. De voor Ruud Vink ingevallen Boet van Bezooijen probeert het met een mooi schot, maar vindt keeper Rean Bok op zijn weg. Ook Guus Vreeswijk heeft nog een mooie actie in huis, maar zijn inzet gaat rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Wilhelmina ’26 komt nog één keer in de buurt van keeper Klaas Jan van Zessen. Daar is wel een vrije trap voor nodig. Klaas Jan blijft alert en tikt de inzet uit de beneden hoek ten koste van een corner. Zo werd het al met al een gemakkelijke middag. De 3-0 overwinning was dik verdiend.

Volgende week zal het er heter aan toe gaan in Nieuwendijk. Directe inzet is rechtstreeks behoud van het tweedeklasserschap. Wij rekenen erop dat veel supporters de ploeg zullen steunen in deze cruciale wedstrijd. Tot volgende week.

AdG

Opstelling

1. Klaas Jan van Zessen 2 Bas Krul 3 Almer Kon 4 Gijsbert Bruijnes 5 Gert Jan Koekkoek 6 Dick Kooijman 7 Guus Vreeswijk 8 Theo van Zessen (13 Albert Zwijnenburg 4e min) 9 Ruud Vink (14 Boet van Bezooijen 55e min) 10 Jeroen van der Hagen 11 Thomas Mulders