Wieldrecht A1 - SV Meerkerk JO19-1

A Junioren Zaterdag na competitie 1e ron, A1, 1e klasse 1e klasse B

15 mei 2010 13:00

Kant, W.

Wat waren ze er dichtbij

Vanmiddag speelde onze A1 nacompetitie op Het Plein in Hei en Boeicop. Inzet het bereiken van de volgende ronde van de nacompetitie, met als doel een plaats in de hoofdklasse komend seizoen.

De wedstrijden werden afgewerkt in toernooivorm. De strijd werd aangebonden met Wieldrecht A1 en Heerjansdam A1. De winnaar van deze minicompetitie ging door naar de volgende ronde.

De eerste wedstrijd tegen Wieldrecht A1 eindigde in een 0-0. Meerkerk had meer verdiend, maar de kansen die er kwamen werden niet verzilverd. Deze uitslag betekende dat beide ploegen hoop mochten koesteren op meer.

In de tweede wedstrijd wist Heerjansdam te winnen van Wieldrecht. De laatste wedstrijd zou beslissend zijn. In deze wedstrijd was Meerkerk opnieuw de betere ploeg. Alleen winst telde. Meerkerk kwam wat ongelukkig op achterstand, maar wist toch via een schitterende vrije trap van Boet van Bezooijen terug te komen in de wedstrijd. Meerkerk kreeg ook in de tweede helft nog een paar mooie kansen, maar slaagde er niet in om de keeper van Heerjansdam te passeren. Gevolg een 1-1 eindstand. Met dit resultaat eindigde Heerjansdam als eerste en gaat door naar de volgende ronde.

Meerkerk verdiende meer. De mannen van Marcel Kers en Ed Berendsen en natuurlijk ook vaste vlaggenist Ron Bassa kunnen terugkijken op een mooi doch lang seizoen. Sneuvelen op de rand van de hoofdklasse is absoluut geen schande. Dit neemt niet weg dat de teleurstelling van de gezichten van de jongens was af te lezen. Dat is logisch, zeker als je zonder te verliezen moet afhaken. Meerkerk was deze middag de ploeg die het beste voetbal liet zien. Dat mogen de jongens en de technische staf als een groot compliment beschouwen, want ook de tegenstanders waren het daar roerend mee eens.

AdG