SV Meerkerk 1 - Groot Ammers 1

24 augustus 2010 18:45

Gans, D. de

Meerkerk eenvoudig langs Groot-Ammers

Meerkerk wist vanavond vrij gemakkelijk te winnen van Groot-Ammers. Het vertoonde spel viel tegen, maar daar was de harde westenwind, welke in de lengterichting over het veld blies zeker mede debet aan.

Opponent Groot-Ammers onderscheidde zich onmiddellijk in de beginfase. Nog maar twee minuten op het bord en men stond al op een 0-1 voorsprong. Meerkerk was gelijk al op achtervolgen aangewezen. In de zevende minuut een mooie lob van Ruud Vink, welke op de lat belandde. Vijf minuten later was het raak. Een mooie dieptepass bereikte Martijn van der Hagen, die oog in oog kwam met de keeper en mooi afrondde (1-1). Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft had Meerkerk de wind in de rug. Het lukte Groot-Ammers niet of nauwelijks meer er nog uit te komen. Na een mooie aanval was het uiteindelijk Ruud Vink die de bal na terugleggen van Martijn van der Hagen de bal schitterend inschoot. Ook Mark van Zanten pikte weer een doelpuntje mee en bracht in de 25e minuut de 3-1 op het scorebord. Ook Almer Kon was opnieuw trefzeker. Na het eerst te hebben geprobeerd met een schitterende lob vanaf een meter of veertig, welke nog net overging, lukte het twaalf minuten voor tijd wel. Het was Martijn van der Hagen die de bal keurig in de schoenen plaatste van Almer, die vervolgens weinig moeite had om de eindstand 4-1 op het bord te brengen. In deze wedstrijd liepen zowel Mark van Zanten als Boet van Bezooijen tegen een gele kaart aan.

Zaterdag de laatste wedstrijd in de poulefase. Dan staat de wedstrijd tegen TEC in Tiel op het programma, dat vanavond overtuigend won van Sparta ’30 met 6-2. Dit heeft tot gevolg dat Meerkerk alleen bij winst kans maakt op het bereiken van de volgende ronde. Het is dan wel afhankelijk van de uitslag van Sparta ’30 tegen Groot-Ammers in Andel.

Let u op de aanvangstijd. De wedstrijd begint om 17.00 uur. Een vreemde tijd zult u denken, maar dat heeft te maken met de hiervoor vastgestelde regels. Een zondagclub speelt in de beker als het tegen een zaterdagclub uit moet komen in principe om 17.00 uur.

AdG