DFC 6 - SV Meerkerk 5

Rico Jacobs (schot)

Mannen beker reserve poule Groep 6 28

4 september 2010 14:30

Deze wedstrijd speelden wij voor het eerst in onze nieuwe shirtjes. We vinden ze erg gaaf en wanen ons Barcelona speler met de opdrukken van Unicef. We weten niet wie de sponsor van de shirts is, maar vanaf deze plaats hartelijke bedankt namens het hele 5e!

Na de nederlaag van donderdag was het tijd voor de laatste bekerwedstrijd dit seizoen. Tegenstander was DFC 6 uit Dordt. Vooraf hadden we verhalen te horen gekregen dat dit team geen pretje was om tegen te spelen en we goed op onze enkels moesten passen.

Niets bleek minder waar, DFC was een leuke tegenstander op een mooie zaterdagmiddag. We begonnen wat onwennig aan de wedstrijd. Ballen waren te zacht of werden niet snel genoeg verder gespeeld. Toch kregen we een paar flinke kansen, maar die werden gemist. Uiteindelijk bleef de vlag een keer naar beneden bij de fanatieke grensrechter en Bassie profiteerde direct met zijn eerste mooie doelpunt van dit seizoen. De assist van de dag kwam van onze nieuwe zwarte Unicef panter, Berrie. Dankzij de panter kon nummer 13 vanaf 20 meter een wippertje over de keeper die uitkwam plaatsen. Toch kwamen we niet los en waren we vooral bezig met de foutjes van onze teamgenoten. De 1-1 kwam dan ook niet als een verrassing vlak voor rust.

In de kleedkamer hebben we de knop omgezet en zijn we meer voor elkaar gaan knokken in de tweede helft. We begonnen voetballend ook redelijk goed aan de tweede helft. Dat resulteerde redelijk snel in de seizoensopener voor Rico 'Take me Out' Jacobs. Naarmate de tweede helft vorderde kwamen we steeds meer onder druk te staan. DFC had een snelle buitenspeler ingebracht en ging met 4 man in de aanval spelen. Dat leverde een voorzet op die per ongeluk de touwen inging, 2-2. Gelukkig hebben wij bij Meerkerk 5 voldoende Duits bloed om rustig te verdedigen en toe te slaan op de juiste momenten. Na een corner belandde de bal bij Rico en hij schoot de bal vanuit een moeilijke hoek hard achter de keeper. Kort daarna jaagde Bassie goed door op de keeper en kon hij Rico de 4-2 op een presenteerblaadje aanreiken.  Al met al een leuke pot in dordt.