SV Meerkerk 1 - NOAD'32 1

11 september 2010 14:30

Versnel, T.J.

Meerkerk wint van NOAD'32

Op een zon overgoten sportpark 't Hoog wist Meerkerk de eerste competitie thuiswedstrijd in winst om te zetten. Tegen promovendus NOAD '32 werd het 3 - 0.

De gasten uit Wijk en Aalburg verloren hun eerste thuis wedstrijd, waar Meerkerk genoegen moest nemen met een gelijkspel in Gorinchem. Beide teams zouden deze wedstrijd dus op jacht moeten naar de eerste overwinning van dit seizoen om daarmee aansluiting in het linkerrijtje te krijgen. Meerkerk miste in deze wedstrijd drie selectiespelers door blessures; Ruud Vink en Pascal Boom komen eraan, waar Guus Vreeswijk net herstellende is van een operatie.

De wedstrijd startte rommelig, beide teams hadden moeite met het houden van balbezit en veel slordige momenten zorgden voor een rommelig beeld vanaf de zijkant. Pas na een kwartier voetbal wist Meerkerk het spel naar zicht toe te trekken en de tegenstander de wil op te leggen. Dit resulteerde in de 20e minuut in het eerste competitiedoelpunt voor Meerkerk; Jeroen van de Hagen onderschept een aanval van NOAD, speelt zichzelf vrij en komt tot een goede scherpe voorzet, de centrale verdediger van NOAD dacht op tijd voor de Meerkerk spitsen op te duiken, echter verwerkte de bal hiermee hard achter zijn eigen doelman: 1 – 0

De fase na de goal viel er een last van de schouders van de thuisploeg en werd het voetbal gespeeld wat hoofdtrainer Marcel van Steenis in dit elftal wil krijgen; verzorgd voetbal met de intentie naar voren. Snel combinatiespel over beide flanken via Joey van Putten en Thomas Mulders leidde tot enkele gevaarlijke voorzetten in het vijandig 16-meter gebied. Nog voor rust wist Meerkerk de score te verdubblen. Wederom een goede actie van Joey van Putten zette Martijn van de Hagen 1 op 1 tegen zijn centrale verdediger. Hij wist zijn duel te winnen en goed af te ronden in de verre hoek: 2 – 0. Met deze verdiende voorsprong kon Meerkerk richting de thee. Vlak voor rust moest Almer Kon met een liesblessure het veld verlaten, zijn plaats centraal achterin werd ingenomen door jongeling Stijn Schuller.

Onder de goede weeromstandigheden hoopte het in grote getalen opgekomen publiek dat Meerkerk de tweede 45 minuten de vorm waarmee het de eerste helft beëindigde kon vasthouden. Helaas bleek dit niet het geval. De tweede helft was matig waardoor de gasten teveel hoop werd gelaten op een goed resultaat. Klaas-Jan van Zessen moest zelfs enkele keren handelend optreden op de eerste tegentreffer van dit seizoen te voorkomen.

Meerkerk kreeg de tweede helft ook nog wel enkele mogelijkheden, maar de scherpte voor de goal ontbrak om de score vroegtijdig te kunnen uitbreiden en daarmee de wedstrijd in het slot te gooien. Ver in de blessuretijd deden invallers René de Winter en Boet van Bezooijen zichzelf nog even gelden; op een voorzet van de eerst genoemde kon Boet bij de tweede paal simpel binnen tikken: 3 – 0.

Zo houd Meerkerk verdedigend de ‘nul’ voor de tweede keer op rij en weet men de eerste thuiswedstrijd winnend af te sluiten. Trainer Marcel van Steenis gaf achteraf aan ‘tevreden te zijn met het resultaat en enkele fases in de wedstrijd, maar noodzakelijke ontwikkeling te zien in de wisselvalligheid van dit jonge team’. Het ontwikkelen van een team met punten op zak gaat daarnaast altijd een stuk eenvoudiger dan wanneer de punten zouden uitblijven.

Opstelling Meerkerk