Sleeuwijk B1 - SV Meerkerk JO17-1

Sleeuwijk B1

Jesse van der Wal (vrije trap)

B-Junioren, B1, 2e klasse B24

18 september 2010 11:00

Sleeuwijk B1  0-6   SV Meerkerk B1 0-6!!

Nu was het dan eindelijk zover. De eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen! Vol goede moed maar zonder onze trainer gingen we naar sleeuwijk toe. Na ons te hebben omgekleed konden we lekker gaan voetballen. Allereerst een lekkere warming-up op het drassige bijveldje omdat er nog een team bezig was. Dus wij opgewarmd en wel op het veld komen de jongens van sleeuwijk net iets te laat op het veld. Maargoed de wedstrijd begon en we begonnen gelijk strak en hielden de bal lekker in bezit en kregen een paar mooie kansen. De eerste werd benut door laatste man Koen die de bal achterin had veroverd, toen de spits inspeelde, die keurig zijn man voorbij ging en een mooie voorzet gaf op diezelfde laatste man Koen. Die hard inkopte! 0-1! Sleeuwijk was van slag en we drukte door na goed voordeel te hebben gegeven van de scheidrechter kon Elmar makkelijk de 0-2 binnenschuiven! Daarna ontstond een moment waarop we iets minder gingen drukken en rustig de bal lieten gaan. We kregen een vrije trap op een mooie plek net buiten de zestien meter. Aanvoerder Jesse Peek stond klaar om hem in te schieten. De bal stuitte net voor de keeper op die hem van zijn borst liet schieten en Jaimy schoot rustig de 0-3 binnen! Net voor rust nog een vrije trap op bijna een identieke plek! Nu stond echter de andere Jesse achter de bal. Jesse schoot en via een voetje vloog de bal, buiten bereik van de keeper, in het net! 0-4! Zo met een 0-4 voorsprong gingen we lekker rusten. Na de limonade en wat te hebben gesproken begonnen we aan de tweede helft waarin sleeuwijk natuurlijk iets recht had te zetten. Ze begonnen daarom ook fanatiek aan de tweede helft en zette ons onder druk, maar verder dan een paar afstandsschoten kwamen ze niet. Na een afgeslagen corner is spits Jaimy weg en staat de keeper totaal verkeerd opgesteld halverwege zijn eigen helft. Jaimy omspeelt hem makkelijk en schiet van 20 meter beheerst binnen. 0-5! De wedstrijd vorderde en we werden wat langzamer en speelde wedstrijd rustig uit met vlak voor tijd nog een doelpunt van andere spits Jessy van Putten! Zo de 3 punten gaan mee naar Meerkerk en laat de volgende tegenstander maar komen!

Koen Ehrencron