SV Meerkerk 1 - Altena 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 2e klasse F

9 oktober 2010 14:30

Deurloo, A.C.

Meerkerk laat zich niet verrassen

Meerkerk wist vandaag opnieuw te winnen. Met het kleinst mogelijke verschil werd Altena met 1-0 verslagen. De uitslag vormde een magere afspiegeling van de krachtsverhoudingen in het veld. Meerkerk kreeg kansen genoeg, maar verzuimde deze te benutten.

Onder een stralende zon werd onder leiding van scheidsrechter Deurloo uit Tholen afgetrapt. De bedoeling van de thuisclub waren duidelijk. Altena zo snel mogelijk storen in de opbouw. Dit leidde al in de tweede minuut tot het nodige verbale geweld binnen het Altena-kamp. Een woedende Mathijn Duijzer probeerde zijn teamgenoten bij de les te krijgen. Dit lukte deels, want de eerste stormlopen onder impuls van vooral Thomas Mulders, die deze middag de grote aanjager was van de ploeg, luwden, maar niet voor lang. Ook Martijn van der Hagen speelde daarin een belangrijke rol, steeds jagend op de bal en dan weer in kansrijke positie of met een goede voorzet. Zo ook in de 7e minuut. Martijn wordt weggestuurd in de diepte over rechts en geeft een uitstekende voorzet die Bennie van Es bereikt. Bennie draait en schiet in de handen van keeper Ronald Oskam. In de 16e minuut is het de oprukkende Koen Vermeer die de op het punt van het strafschopgebied vrijstaande Martijn van der Hagen vindt. Martijn aarzelt geen moment en haalt uit. Het schot gaat rakelings over. Op de eerste doelgerichte actie van Altena-zijde moeten we wachten tot de 26e minuut. Klaas Jan van Zessen is op zijn post en werkt de inzet corner. Hier blijft het bij in de eerste helft voor wat Altena betreft. Meerkerk krijgt nog wel twee mooie kansen en wel binnen een minuut. Eerst is het Martijn van der Hagen die uithaalt. Het antwoord is van keeper Ronald Oskam die de inzet keert. De afspringende bal komt in de voeten van Bennie van Es. Zijn inzet belandt in handen van de keeper. Vervolgens een verwoestend schot van Joey van Putten dat uiteenspat op de lat. De in het veld terugspringende is een prooi voor Bennie van Es. De inzet mist kracht. Een mooie kans om nog voor rust op voorsprong te komen gaat verloren.

In de tweede helft een zelfde spelbeeld als voor rust. Meerkerk is de bovenliggende partij en krijgt voldoende kansen. Zo is er een fantastische aanval, waarbij Bennie van Es de bal meegeeft aan Thomas Mulders, die hiermee alleen voor de keeper komt. Het schot van Thomas gaat rakelings voorlangs. Een identieke situatie in de 55e minuut, maar nu is het Martijn van der Hagen die voorlangs schiet. Na een klein uur spelen weet Meerkerk dan toch de bres te vinden in de verdediging van Altena. Jeroen van der Hagen is de tovenaar. Met een weergaloze actie zet hij in het strafschopgebied twee verdedigers in de wind en haalt verwoestend uit. De 1-0 voorsprong is meer dan verdiend. Kort daarop lijkt Bennie van Es op weg naar een doelpunt, maar zijn inzet gaat net over. In de slotfase van de wedstrijd blijft het oppassen. De verdediging onder aanvoering van Almer Kon en Gert Jan Koekkoek op zijn hoede, maar in dit soort wedstrijden loert altijd het gevaar van een onverwacht tegendoelpunt. Zo ook nu. Een schot uit de lijn ging via een Meerkerk-verdediger op de lat. Keeper Klaas Jan van Zessen staat aan de grond genageld en Meerkerk komt met de schrik vrij. Het blijft bij de 1-0 in deze sportieve krachtmeting.

AdG

Opstelling