SV Meerkerk JO15-1 - OMC C1

Anne Baars (vrije trap)

C-Junioren, C1, 2e klasse C24

18 september 2010 12:30

De eerste thuiswedstrijd van de C1 begon op voorhand al goed. Door het niet op komen dage van de tegenstanders van de A1 was het hoofdveld beschikbaar en ook de al aanwezige scheidsrechter van de KNVB was bereid het geheel in goede banen te leiden. Met dan ook nog eens een groot aantal supporters langs de zijlijn heb je al snel een prima voetbal sfeertje langs de Meerkerkse zijlijn. Toch liep het voor onze C1 in het begin niet echt lekker, misschien waren ze niet gewend aan deze aandacht of onder de indruk van hun tegenstanders. Het was vooral een afwachtend en aftastend begin, maar als na een kwartier spelen Melvin dan een eerste kans mist, komen ze beter in de wedstrijd en keert het geloof in eigen kunnen terug. Levi is dan al geblesseerd uitgevallen en vervangen door Daan. Meerkerk geeft niets weg en neemt meer en meer het initiatief. Vlak voor het eind van de eerste helft is er een mooie aanval van Mechiel en Joop die net niet tot een doelpunt leidt. Net voor de rust nog een volgende aanval en weet Anne met een lobje de bal over de keeper richting doel te sturen, maar die wordt op de doellijn weggehaald. Meerkerk wordt sterker en sterker, maar heeft net dat kleine beetje geluk nog niet aan hun zijde.

Als Meerkerk aftrapt voor de tweede helft wordt de bal teruggespeeld naar William die naar voren gaat voor een aanval, maar helaas de bal kwijtraakt aan OMC. Die laten deze kans niet voorbij gaan en scoren de 0-1. Aan het mooie doelpunt valt niets af te dingen, maar Meerkerk staat op achterstand. Toch weten de jongens zich te herpakken en het initiatief weer naar zich toe te trekken. Korte tijd later is het dan Anne, die via een vrije trap vlak buiten het strafschopgebied, de bal in het doel van OMC weet te werken en is de stand weer gelijk. Als dan tien minuten voor het eind Anne wederom een strafschop neemt in de buurt van het doel, wordt deze weggewerkt door OMC, maar is het Mechiel die de bal onderschept en de 2-1 op het bord zet. Meerkerk gelooft er nu weer helemaal in en zet door. Bij een volgende aanval kopt Mechiel een voorzet van Anne er in, alleen wordt die vanwege buitenspel afgekeurd. De stand blijft 2-1 voor Meerkerk C1, dat zeker in de tweede helft een hele goede wedstrijd speelt en er alles aan doet om de winst naar zich toe te trekken. De vele supporters langs de lijn, zowel van de thuisclub als van OMC, waren dan ook getuige van een mooie en sportieve wedstrijd.

Volgende week gaat de C1 weer op pad, deze keer naar Dordrecht. Daar wacht Oranje-Wit C3 als tegenstander, de aftrap is om 11.00 uur.