Stedoco C1M - SV Meerkerk JO15-1

Sander Slomp (schot)

C-Junioren, C1, 2e klasse C24

11 september 2010 10:30

Er werd al enige weken met spanning naar uitgekeken en eindelijk was het dan zover. De eerste competitie wedstrijd en gelijk een regiotoppertje tegen de meiden van de voetbalacademie van Stedoco. Dat die best een balletje kunnen trappen hadden we tijdens voorgaand ontmoetingen al aan den lijve ondervonden, maar ook de nieuwe C1 van Meerkerk staat zijn mannetje gezien de resultaten van de voorgaande oefen- en bekerduels, die zonder uitzondering allemaal werden gewonnen. Onder een stralend zonnetje en met matige wind in de lengte over het veld werd afgetrapt, waarbij het gelijk Meerkerk was dat in de aanval ging. Zoals we inmiddels al van de jongens gewend zijn werd er driftig gecombineerd, zodat de eerste kansen zich al snel aandienden. Vooral Melvin wist over links al snel enkele malen bij het doel te komen, maar het was Joop met een schot net over de lat, die er nog het dichtst bij was. Vanaf de zijlijn leek het voor de supporters of hij er in ging, maar helaas. Toch bleef Meerkerk lekker in de aanval, hoewel Stedoco zeker niet ongevaarlijk was en enkele malen counterde. Halverwege de eerste helft is het dan toch raak als Melvin een voorzet geeft aan Joep, die hem vervolgens klaar ligt voor Anne, die hem keurig inschiet. Zodoende kwam Meerkerk op een 0-1 voorsprong welke eigenlijk voor de rust veel groter had kunnen zijn, want er werden zeker 4 of 5 kansen niet benut.

Na de rust waren het gelijk de Stedoco meiden die, met de wind nu in de rug, op zoek gingen naar de gelijkmaker en die kwam er. Via een corner voor Meerkerk werd balverlies geleden, waarbij de verdediging van Stedoco de bal snel naar hun spits door speelden. Zij wist in een directe confrontatie met Corne, die echt wel zijn best deed, tot voor het doel te komen en Jochem te omzeilen om de 1-1 op het scorebord te zetten. Hierna was Meerkerk even van de kaart, maar al snel werd de aanval weer gezocht. Toch bleef Stedoco gevaarlijk en counterde diverse malen. Maar de achterhoede van Meerkerk met Levi, Corne en vooral William wist dit iedere keer in de kiem te smoren. Diverse pogingen werden door Melvin en Joop op rechts ondernomen om het doel te bereiken, maar ze kwam er niet door. Mechiel en Sander hadden hierdoor op links eigenlijk het veld vrij en op aangeven van Anne werd vervolgens de aanval op links opgezet. Al in zijn eerste poging strandde Sander met een snelle actie daarbij op de doelpaal, maar enkele minuten later kreeg hij een bal door van Mechiel, omspeelde de Stedoco verdedigsters en scoorde de 1-2. Een beslissend moment, want nu was het Stedoco dat even inzakte. Als dan vlak voor het eind Joep nog een mooie voorzet van Sander ook weet te verzilveren staat de eindstand vast op 1-3 voor Meerkerk.

Een goed begin en mooi voetbal van beide ploegen in een leuke en sportieve wedstrijd. Een echte teamprestatie van Meerkerk C1. Volgende week volgt de eerste thuiswedstrijd voor de competitie, tegen het Dordtse OMC, aanvang dan 12.30 uur op ‘t Hoog.