Oranje Wit C3 - SV Meerkerk JO15-1

Oranje Wit C3

C-Junioren, C1, 2e klasse C24

25 september 2010 11:00

Voor de eerste keer dit seizoen werd de reis naar Dordrecht aanvaard, hetgeen met een competitie met vier Dordste ploegen dus nog wel enkele malen zal voorkomen. Deze keer was Oranje-Wit C3 de tegenstander en gezien de uitslagen van de eerste wedstrijden moest dat wel goed komen. Hoewel ook deze keer de zon nadrukkelijk aanwezig was bij de aftrap, beloofden de vele donkere wolken niet op voorhand dat het droog zou blijven en dat hebben we gemerkt. Vanaf de aftrap bleek al dat Oranje-Wit fysiek heel wat in te brengen had en maakte Meerkerk het zichzelf moeilijk door al in de vijfde minuut een doelpunt weg geven. Een vrije trap net buiten het strafschopgebied werd wat nonchalant terug gespeeld op Jochem, die hem op dezelfde manier wilde doorspelen op William. Echter een van de spitsen van Oranje-Wit stond er precies tussen en maakte van dit buitenkansje dankbaar gebruik door de bal tussen onze doelpalen te parkeren, 1-0 dus. Niet bepaald de opening die Meerkerk voor ogen stond, maar dat zou toch wel weer goed komen, toch! Gedurende de eerste helft was het dan weer Meerkerk dat met mooie combinaties en goed samenwerken de bal richting het doel van Oranje-Wit speelde, maar iedere kans werd door hun keeper verijdeld of gemist. Er was een mooie bal van Anne, die voorbij de keeper, maar helaas ook net voorbij het doel ging. Er was een kans in tweede instantie voor Joep, die een misser van de keeper er net niet in kreeg, er ging er een vanuit een vrij trap net over en ook Joop wist weer eens een harde bal er net over te gooien. Wat Meerkerk ook probeerde, het lukte net niet. Oranje-Wit bleef ondertussen wel gevaarlijk en speelde veel de lange bal van achteruit naar hun voorhoede, die fysiek meer in te brengen hadden dan onze achterhoede. Alleen door goed opletten van Levi, William en Corne en soms in laatste instantie Jochem, werd erger voorkomen. Ook Leon manifesteerde zich deze wedstrijd weer eens flink op het middenveld en speelde de verijdelde aanvallen van Oranje-Wit weer snel door naar onze voorhoede. Aan het eind van de eerste helft werd het voor spelers en toeschouwers nog erg lastig, toen de lichte regen overging in een echte ouderwetse hagelbui. Omstandigheden waarin voor mooi voetbal geen plaats meer is, maar er waren ook geen toeschouwers meer die daarvan konden genieten, want die zaten al in de kantine te schuilen. Uiteraard om de koffie alvast te bestellen.

Voor de tweede helft was de missie voor Meerkerk duidelijk, erop en erover. Al vanaf de start regende het kansen en het was wonderbaarlijk hoe sommige gemist werden. Melvin mist voor een open doel, een vrije trap beland op de doelpaal, het is ieder minuut wel raak. Dat kan natuurlijk voor Oranje-Wit nooit lang goed gaan en in de 40ste minuut is het dan Joop die met een uithaal de stand gelijk trekt op 1-1. Vervolgens blijft Meerkerk het initiatief houden en gaat een schot van Anne net over en wordt een andere kans verijdeld door een verdediger van Oranje-Wit die de bal op de lijn weghaald. Maar het is dan toch weer Melvin die een bal aangespeeld krijgt in de 48ste minuut en de stand op 1-2 brengt. Meerkerk is opgelucht en blij, maar niet voor lang. Er volgen enkele wissels bij Oranje-Wit en de ingebrachte spits van hen weet een keurig aangespeelde bal mooi mee te nemen naar ons doel en ondanks de pogingen van Corne en Levi tussen de palen te parkeren, 2-2 dus weer. Oranje-Wit blijft gevaarlijk en Meerkerk heeft zijn kruit een beetje verschoten, althans zo lijkt het. Want dan volgt toch weer een mooie aanval, wordt de bal over links op Melvin doorgespeeld en die weet hem met een mooi lobje over de keeper in het doel te parkeren, 2-3 en dus weer voorsprong. Het loopt nu al tegen het eindsignaal en Oranje-Wit probeert van alles om de stand weer gelijk te krijgen. Gelukkig weet Meerkerk deze pogingen door goed verdedigen te verijdelen, vooral Daan doet het in deze tweede helft als linksback erg goed en weet de snelle rechterspits van de tegenpartij goed partij te bieden. In de laatste minuut is het dan toch weer Oranje-Wit dat vol in de aanval gaat in een laatste poging die alleen verijdeld kan worden door een corner weg te geven. Met het gehele elftal voor het doel van Meerkerk, inclusief hun keeper zetten ze alles op alles en iedereen aan onze zijde houdt de adem in. Erg spijtig voor hen is dan dat de speler die de corner neemt deze over de achterlijn schiet, waarop de scheids het eindsignaal fluit.

Weer 3 punten dus en dat houdt in dat Meerkerk met gelijke punten op de derde plaats in de competitie staat, maar met een lager doelsaldo. Maar toch, 9 punten uit 3 wedstrijden is een uitstekende score. Of ze dat vol kunnen houden zullen we 2 oktober a.s. weer kunnen zien en beleven op ‘t Hoog. Tegenstander dan is SC Sliedrecht en de aanvang 12.30 uur.