SV Meerkerk JO15-1 - vv Sliedrecht C2

Sander Slomp (schot)

C-Junioren, C1, 2e klasse C24

2 oktober 2010 12:30

Alweer de vierde wedstrijd van de competitie en de tweede thuiswedstrijd. Geen lekker zonnetje deze keer, een beetje sombere bewolking was de entourage voor een wedstrijd die gespeeld moest worden op het C-veld. Vanaf de aftrap zagen we al snel weer het gekende beeld van een aanvallend en combinerend SVM, dat al snel een aantal malen gevaarlijk was voor het doel van Sliedrecht. Al in de vijfde minuut weet Michiel de bal, vanuit een vrije schop, in het doel te koppen, maar dit wordt vanwege buitenspel afgekeurd. Enkele minuten later is het Joep die de bal in het doel van Sliedrecht weet te trappen, maar ook die wordt vanwege buitenspel afgekeurd. Meerkerk blijft aanvallen en na een tiental minuten is het dan eindelijk raak als Joop in eerste instantie de bal tegen de paal schiet, maar wel door gaat om de terugkomende bal daar te plaatsen waar die thuishoort, in het doel van Sliedrecht. Toch is ook Sliedrecht gevaarlijk en weet met een mooi steekballetje op hun spits door te breken om halverwege de tweede helft de stand weer gelijk te maken. Echter slechts enkele minuten na deze treffer is het alweer raak voor Meerkerk, als Sander op rechts doorbreekt en de bal via de keeper terug ziet komen, om in de rebound deze alsnog over de doellijn van Sliedrecht te schieten. Meerkerk leidt weer en weet gedurende de rest van de eerste helft dit vast te houden.

Al vanaf de aftrap van de tweede helft is het Sliedrecht dat Meerkerk onder druk zet en op zoek gaat naar de gelijkmaker. Maar de Meerkerkse verdediging blijft goed overeind en via het middenveld weet men toch weer enkele mooie aanvallen en doelkansen te creeëren. Helaas is het spel ondertussen onder invloed komen te staan van de acties van een van de verdedigers van Sliedrecht die, ook al in de eerste helft, onder de noemer van ‘de bal spelen’ veelvuldig de Meerkerkse hakken weet te raken en aan de basis staat van diverse blessurebehandelingen van Meerkerkse spelers. Door een van deze acties moet Sander zelfs de strijd staken en wordt van het veld afgedragen. Zowel binnen als buiten de lijnen leidt dit tot nogal wat onvrede aan beide zijden. Tien minuten voor het eind wordt dan door de scheidsrechter de bal ook nog eens op de stip gelegd voor het doel van Sliedrecht, vanwege een overtreding, maar ziet Mechiel zijn schot op de lat terugkaatsen. Sliedrecht wisselt dan de bewuste verdediger en brengt een middenvelder in op zoek naar een gelijk spel en misschien zelfs meer. Door na iedere Meerkerkse aanval de lange bal naar de voorhoede te spelen worden ze steeds gevaarlijker en is het Corné die in laatste instantie redt, maar daardoor wel de resterende minuten langs de zijlijn mag toekijken. Uiteindelijk blijft de stand 2-1 voor Meerkerk en zijn de verdiende 3 punten binnen.

Een wat kortere samenvatting deze keer, voor meer is er deze keer geen plaats, gezien de perikelen op en naast het veld. Laten we maar vooruit kijken en dat doen we dan naar volgende week. Dan wacht de eerste grote tegenstander, Wieldrecht C2 en dat is een behoorlijke kluif gezien de doelsaldo’s waar zij mee winnen. Het wordt vroeg opstaan voor deze wedstrijd want Meerkerk moet dan al om 8.30 uur aan de bak in Dordrecht. Laten we hopen dat het dan wel weer een mooie en sportieve wedstrijd wordt.