Wieldrecht C2 - SV Meerkerk JO15-1

... (kopbal)

C-Junioren, C1, 2e klasse C24

9 oktober 2010 8:30

Op een nog donker ‘t Hoog was het deze morgen verzamelen voor de reis naar Dordrecht. Om kwart over zeven was het vertrek, daar bij Wieldrecht de aftrap al om half negen op het programma stond. Met een krappen elf jongens werd de reis ondernomen en dat betekende dat we voor deze belangrijke uitwedstrijd geen wissels hadden. Maar de ploeg had er zin in en ziedaar, wederom stonden we op het veld met een lekker herfstzonnetje. Precies op tijd verrichtte Wieldrecht C2 de aftrap, maar was het al snel Meerkerk dat het initiatief nam en keer op keer in de aanval ging. Wieldrecht kwam er in het eerste deel van de eerste helft amper aan te pas. Na enkele bijna kansen was het in de 10de minuut een mooie aanval over rechts met een mooie pass van Sander op Melvin, die bijna voor de 0-1  zorgde. Kort erna weer een mogelijkheid voor Meerkerk om de score te openen, maar wederom ging de bal er niet in. Een oud gezegde in het voetbal luidt ‘als je zelf niet scoort, doet de tegenstander dat’ en inderdaad.

Geheel tegen de verhouding op het veld in komt Wieldrecht via een corner en kopbal van een van hun kleinste spelers met 1-0 voor te staan, maar Meerkerk laat de moed niet zakken en probeert keer op keer om dan maar weer de gelijkmaker op het scorebord te zetten. Diverse kansen dienen zich aan, Melvin schopt en ziet de bal eindigen in de handen van de keeper van Wieldrecht, Anne schiet na een mooie combinatie rakelings over, maar de bal gaat er niet in. Dan maar in de tweede helft denkt alles wat Meerkerk is, want ook de, overigens prima fluitende, scheidsrechter vindt dat de stand niet gelijk is aan de verhouding op het veld.

Met een licht gewijzigde opstelling begint Wieldrecht aan de tweede helft, waarbij de aftrap voor Meerkerk is. Gelijk al gaat Wieldrecht in de aanval en houdt de druk er stevig op. Toch komen er nog steeds kansen voor Meerkerk en ziet Joop een direkt schot op het doel  gekeerd worden door de keeper. Echter na een minuut of tien in de tweede helft valt het volgende doelpunt voor Wieldrecht, via een mooie aanval van hen en goed samenspel weten ze de 2-0 te realiseren en dat is even slikken. Meerkerk probeert het daarna nog steeds, maar als dan tien minuten voor het eind ineens de 3-0 op het bord staat lijkt de strijd gestreden. Hoewel Meerkerk wel blijft voetballen, het wil niet meer lukken om er alsnog minimaal een doelpunt uit te slepen. De eerste nederlaag is dus een feit, niet iets om je voor te schamen, want Wieldrecht C2 is niet voor niets de koploper. Desondanks een aardige en vooral sportieve wedstrijd waarin Meerkerk weer liet zien goed te kunnen voetballen, maar te veel kansen mist. Als we er daar meer van weten te verzilveren, komt het allemaal best goed.

Volgende week staat dan weer een thuiswedstrijd op het programma en wel tegen de C1 van Heerjansdam. Maar of die door gaat is vanwege afwezigheid van een aantal spelers de vraag. Wel speelt de C1 maandagavond een oefenwedstrijd tegen de C1 van GJS, een  team uit de eerste klasse, aanvang daarvan kwart over zeven s’avonds op ‘t Hoog.