SV Meerkerk JO15-1 - Peursum C1

Anne Baars (penalty)

C-Junioren, C1, 2e klasse C24

23 oktober 2010 12:30

De zesde competitiewedstrijd alweer en de derde thuiswedstrijd. Wederom een beetje een streekderby, want deze keer was de C1 van Peursum te gast. Helaas geen strak zonnetje, maar een straffe wind en regen was het decor. Meerkerk koos er dan ook voor na het winnen van de toss van helft te ruilen en de eerste helft tegen de wind in te spelen. Na de aftrap was het al snel Peursum dat deze keer de druk er op wilde zetten en al snel bleek dat ze op links over een wel erg snelle speler beschikten die Daan handen vol werk bezorgde. Meerkerk tastte alles eerst even af en was niet erg overtuigend bezig de eerste minuten. Als dan na nog geen tien minuten spelen in de eerste helft een aanval van Peursum, uiteraard over links, een bal voor het doel langs oplevert wordt deze niet goed weggewerkt en is de spits van Peursum er als de kippen bij en zet het scorebord op 0-1. Een domper voor Meerkerk, maar niet geheel onterecht. Vervolgens komt het initiatief toch wel meer aan de kant van Meerkerk te liggen en na ruim een kwartier spelen is er een pracht van een aanval via een bal die Sander doorspeelt naar Mechiel. Die geeft vervolgens een mooie pass op Joep, die de bal keurig in het Peursumse doel weet te werken en Meerkerk weer op gelijke hoogte brengt. Het lijkt nu echt helemaal om te slaan, want slechts enkele minuten later is er wederom een mooie aanval en weet Anne de 2-1 te maken. Meerkerk gelooft er nu helemaal in en korte tijd later is het Joop die een schitterend schot ook tussen de palen ziet verdwijnen en staat het al 3-1. Als Joop dan kort daarna weer richting doel gaat, grijpt een verdediger van Peursum iets te enthousiast in en blijft aan het shirt van Joop hangen alsof er montagekit aan zit, waardoor de kans van Joop om zeep wordt geholpen, maar er wel een penalty volgt voor Meerkerk. Deze wordt door Anne volledig en goed benut en vlak voor rust staat dan ook de 4-1 op het bord en kan Meerkerk met een goed gevoel de kleedkamer in.

Voor de tweede helft, met wind mee, zijn de verwachtingen op het veld en langs de lijn dan ook hooggespannen. Vanaf de aftrap is het gelijk Meerkerk dat enkele kansen mist, het lijkt wel of de bal ze telkens te snel af is door de wind. Peursum daarentegen komt gedurende de tweede helft meer en meer in de wedstrijd en weet de druk steeds verder op te voeren. Keer op keer wordt de bal op hun spits gespeeld of via rechts of links voorgezet en dat kan nooit lang goed gaan. Een aantal keren komt men er dicht bij en drie maal schieten ze zelfs op de paal. Maar dan uiteindelijk is het toch raak en weet Peursum 4-2 te scoren en gelooft er weer helemaal in. Ze blijven het dan ook proberen gedurende de rest van de tweede helft, maar Meerkerk komt ook nog een aantal keren dichtbij het vergroten van de voorsprong. De rebound blijft dan echter altijd gevaarlijk, want Peursum speelt het spelletje goed en slim en weet dat Meerkerk een beetje wankelt. Het geluk is echter deze keer aan de kant van Meerkerk, want het blijft uiteindelijk 4-2. Maar spannend was het wel, eigenlijk iets te spannend. Peursum had, ondanks het nadeel van de wind in de tweede helft, de overhand en dat hadden we gezien het verloop van de eerste heft niet verwacht. Maar goed, zonder geluk vaart niemand wel en we zijn blij met weer drie punten erbij voor de competitie, waarin Meerkerk nog steeds derde staat op slechts één punt achter koploper Wieldrecht. Tweede met een beter doelsaldo is VVAC.

Volgende week volgt dan weer de volgende wedstrijd in de competitie en deze keer moeten we naar Groot-Ammers. Aanvang dan 10.15 uur.