ASV Arkel 4 - SV Meerkerk 5

Mannen Zaterdag reserve, 5, 5e klasse 074

16 oktober 2010 12:15

Arkel 4 – Meerkerk 5

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen het altijd lastige Arkel op het programma. Arkel had in totaal nog 0 punten verzameld deze competitie en wij waren dus de grote favoriet vandaag.

Zoals afgesproken verzamelden we om 11.30 op ’t Hoog. Voor de meeste spelers was dit geen probleem, er waren er echter 2 bij die hier iets meer moeite mee hadden. De één zijn auto deed het niet en ook zijn fiets was weg en de ander lag lekker chillend op de bank. Uiteindelijk hadden wij ook deze spelers opgepikt en konden we op weg naar Arkel.

Voorafgaand aan de wedstrijd hield de leider nog een korte toespraak. Vandaag moesten we gewoon weer vol aan de bak en de 3 punten moesten hier gepakt worden. Ook wist hij te vertellen dat Arkel een jonge ploeg had, net als ons, wat vooral bij Hans een grote glimlach op het gezicht deed toveren.

De opstelling:

Doelman: Berrie

Verdediging: Chris, Johan, Hans, Daniel

Middenveld: Michael, Ralf, Alfred (’75 Bassie), Eddie (’20 Jesper)

Aanval: Bassie (’45 Rico J.) en Wesley.

We begonnen deze wedstrijd een beetje rommelig. Arkel begon erg fel en daar hadden we wat moeite mee. Het balletje werd niet vastgehouden en we leden te snel balverlies. Arkel was de eerste 10 minuten dus beter, maar tot kansen leidde dit niet. Eddie moest helaas het strijdveld al snel verlaten door een blessure, in zijn plaats kwam onze bankzitter van vandaag Jesper Veen. In de loop van de wedstrijd kregen wij langzaam het betere van het spel en we begonnen wat kansjes te creëren. Eén van onze aanvallen leidde tot een corner. De corner werd half verwerkt door de tegenstander en de bal belandde voor de voeten van Ralf. Die bedacht zich geen moment en besloot om is een keer op doel te schieten. En hoe.. De bal verdween prachtig, via een rug van een Arkel speler, in het doel. 1-0! Na dit doelpunt bleven we redelijk voetballen en Arkel kwam er eigenlijk niet aan te pas. De linksbuiten van Arkel had af en toe wel aardige bewegingen in huis, maar Chris was weer ouderwets aan het bikkelen en gaf deze jongen geen kans om gevaarlijk te worden. Ook de rest van de verdediging stond zijn mannetje en Arkel kreeg de 1e helft geen kansen meer. Wij wel en 1 daarvan werd benut door onze spits Wesley.

Zo konden we gaan rusten met een 2-0 voorsprong. In de rust waren we het met elkaar eens dat we gewoon weer fel moesten starten en het spel van de 1e helft moesten doorzetten. Proberen snel de 3-0 er in te prikken, zodat de tegenstander weet dat er vandaag niks te halen valt. Onze topscoorder Rico J. kwam in het veld voor Bassie.

De 2e helft begonnen we weer sterk en het was eenrichtingsverkeer richting het doel van Arkel. Dit leidde nog tot 2 doelpunten. Eén van Wesley, na een goede aanval en assist van Rico ‘Take me Out’ Jakobs. En het mooiste moment van de wedstrijd kwam deze wedstrijd van Bassie. Hij probeerde van links de bal voor te geven, dit moet Bassie vaker doen, want de bal vloog in 1x in de verre hoek. 4-0! Niet lang daarna vond de scheidsrechter het wel genoeg voor vandaag en we hadden dus weer 3 punten gepakt. We konden dus weer een weekje genieten van onze koppositie.

Na de wedstrijd werd er natuurlijk even een biertje gedronken en voor de liefhebbers een colaatje. Het toont toch de goede sfeer in dit elftal. Een elftal dat bereid is voor elkaar te vechten en wie weet waar dat ons brengt. Volgende week de wedstrijd tegen de Alblas, een ploeg die ook nog maar één keer verloren heeft deze competitie, we kunnen dus weer vol aan de bak! Dit moeten we helaas zonder onze verbandtrommel doen, die vandaag helaas is gesneuveld.