Groot Ammers C1 - SV Meerkerk JO15-1

Anne Baars (penalty)

C-Junioren, C1, 2e klasse C24

30 oktober 2010 10:15

Voor de 7de competitieronde ging de reis naar Groot-Ammers, waar de plaatselijke C1 wachtte voor het volgende duel. Stipt om kwart over 10 volgde de aftrap en was het een snelle aanval en actie over rechts van Melvin die Meerkerk al binnen een minuut op een voorsprong zette van 0-1. Een beetje een wonderlijke bal, want de door Melvin richting doel gestuurde bal ging via het hoofd van een verdediger tegen de paal en daarna door de handen van de keeper over de lijn. Maar hij zat wel en zelden stonden we zo snel op voorsprong. Het is dan natuurlijk wel oppassen om niet overmoedig te worden en er te makkelijk over te gaan denken, want Groot-Ammers werd vervolgens wel degelijk gevaarlijk. Via diverse aanvallen over hun linkerkant werd telkens de bal in het doelgebied van Meerkerk gebracht en in de 7de minuut stond dan de 1-1 weer op het bord. Niets tegen in te brengen en gewoon goed gespeeld van de tegenstander, die de eerste tien minuten de druk bij Meerkerk er goed op zette. Meerkerk liep vooral achterin in de aanvang niet helemaal lekker, mede door de afwezigheid van Corné en het feit dat William zich in die positie niet lekker voelde. Toen dan ook een tactische wissel om William te vervangen door Mechiel werd toegepast, draaide het ineens een stuk beter en was er vooral achteruit meer rust en opbouw en uiteraard kansen. Voor het echter zo ver was had Meerkerk toch echt al wel een aantal malen zijn tanden laten zien en was er nog een goede pass op Melvin van Anne, die net niet afgemaakt werd en werd door Anne ook nog een vrije trap net buiten de 16 op de lat geschoten. Halverwege de eerste helft komt Meerkerk meer en meer in zijn spel en is het Sander die de bal aangespeeld krijgt, zijn tegenstander op het verkeerde been zet en een op een met de keeper de bal netjes in de korte hoek over de lijn schiet en Meerkerk weer op voorsprong zet, 1-2. Hierna zit de overtuiging er aan de kant van Meerkerk weer volop in en wordt de druk op Groot-Ammers  er vol op gezet. Vijf minuten later is het dan een mooi opgebouwde aanval die de bal voor het doel van Groot-Ammers doet belanden en is het Joop die aan de basis staat van de 1-3. Toch geeft Groot-Ammers zich nog lang niet gewonnen en komt enkele malen gevaarlijk dicht bij het Meerkerkse doel, alleen verdwijnt de bal daarbij vaak ver over het doel of in het zijnet, maar ook Jochem staat een aantal keer een volgende treffer van Groot-Ammers vakkundig in de weg. Vijf minuten voor de rust is het nog even spannend als een doorgebroken speler een Meerkerkse terugspeel bal bijna onderschept en Jochem deze met een snoekduik omklemt, waarna de scheids er een vrij trap binnen de 16 van maakt. De afwerking van deze vrije trap laat echter te wensen over en Meerkerk weet de zaak weer snel onder controle te krijgen. Met een redelijk comfortabele voorsprong van 1-3 gaat Meerkerk dan ook de rust in, maar moet er voor de tweede helft nog wel even gewerkt en opgelet worden.

Voor de tweede helft is de aftrap voor de thuisploeg, maar zij weten niet net als Meerkerk gelijk een treffer te realiseren. Integendeel, het is Sander die een bal op links mooi aangespeeld krijgt en er in kansrijke positie mee voor het doel komt en deze net ervoor langs ziet gaan. Toch is het evenals in de eerste helft wederom Groot-Ammers dat tracht om de druk er bij Meerkerk op te zetten, om telkens via een lange bal en daarna over links of over rechts te proberen om kansen te creeëren. Maar met Mechiel als centrale verdediger en William op zijn vaste plaats ondertussen en ook niet te vergeten onze ‘nieuwe’ aanwinst Noortje, klopt het achterin behoorlijk goed en stranden de pogingen van de Ammerse ploeg voortijdig. Op één na dan, want in de tiende minuut van de tweede helft weten ze dan ineens een kans wel te benutten en is het plotseling 2-3. Even lijkt Meerkerk uit het veld geslagen, maar is het Sander die slechts enkele minuten later een mooi aangespeelde bal mee neemt en wederom zijn tegenspeler omzeilt om voor de tweede keer deze wedstrijd de bal over de lijn te schieten en Meerkerk weer iets comfortabeler aan de leiding zet met 2-4. Niet lang daarna volgt een mooie actie van Melvin die via rechts op het Ammerse doel af gaat, maar zelf geen kans van scoren meer heeft en de bal voor het doel langs schiet, waarna Sander deze met een mooi hakballetje weet te verzilveren en Meerkerk al weer voor staat met 2-5. Bij zijn volgende actie echter wordt Sander op minder nette wijze binnen de 16 tegen de vlakte gewerkt door een verdediger, waarna Anne keurig de penalty weet om te zetten in 2-6. Vervolgens is het dan toch weer Groot-Ammers die een goede aanval weten te verzilveren en de stand op 3-6 brengen, want het moet gezegd worden, ze bleven het wel proberen en dat siert ze. Tegen het einde van de wedstrijd is er dan nog een hele mooie pass van Noortje op Mechiel die midden over het veld in kansrijke positie komt en op prachtige wijze zichzelf beloont voor zijn vele werk deze morgen met een schitterend doelpunt en staat de eindstand vast op 3-7. Een goede score voor het doelpuntensaldo deze keer en Meerkerk blijft hiermee meetellen bovenaan de lijst. En een prima prestatie van het hele team uiteraard, want ook de inzet van Joep, Leon, Daan en Levi was bepalend voor het succes deze morgen.

Uitkijkend naar volgende week zien we dat we naar Dordrecht af moeten reizen, waar we dan om 10.30 weer een zwaardere tegenstander treffen in de C2 van Dubbeldam.