Dubbeldam C2 - SV Meerkerk JO15-1

Anne Baars (schot)

C-Junioren, C1, 2e klasse C24

2 april 2011 10:30

Na het bekerdebacle stond deze zaterdag de volgende competitiewedstrijd weer op het programma en wel de uitwedstrijd tegen de C2 van het Dordtse Dubbeldam, een wedstrijd die vanwege weersomstandigheden al diverse keren was uitgesteld. Dat zou dit keer niet gebeuren want de weersverwachting was beter dan ooit om deze tijd van het jaar, met veel zon en een temperatuur van misschien wel 25 graden. Ook de vrijdag voor de wedstrijd was het al warmer en lekker zonnig en zo kon het dan ook gebeuren dat in de diverse huizen van de spelersgroep veelvuldig de telefoon ging om af te spreken waar en wanneer er gevoetbald werd. Vol enthousiasme werd er dan ook door een grote groep van de C1 spelers ieder keer gespeeld in een van de gelegenheden die Meerkerk daarvoor heeft, en dat was op zaterdag goed te zien. Of men op een trapveldje onderling aan het stoeien was ging de eerste helft van start met een Meerkerk dat vlot en behendig de bal naar voren speelde en in het eerste kwartier VIER keer wist te scoren!!! En daar zaten enkele hele mooie bij. Zoals van Anne die net als Dirk Kuijt een mooi hoge boogbal net onder de lat door zag gaan en daarmee de 0-2 op het bord zette. Daarvoor en als laatste was het Joop die de score wist te openen en ook de 0-4 op het bord zette. Ook Leon wist deze keer zijn graantje mee te pikken door er met een mooi boogballetje, dat de keeper net niet wist te houden, 0-3 van te maken. Dubbeldam kwam dan ook in het eerste speelkwartier niet in het stuk voor en wist pas na een kleine 20 minuten wat druk op te bouwen, maar achterin was de zaak goed onder controle en kreeg Jochem, die nog wel enkele keren goed ingreep bij corners, op zich weinig te doen. Ook Meerkerk bond na de turbulente start iets in en het resterende deel tot de rust zag dan ook twee ploegen die met positiespel een en ander trachtten op te bouwen, maar daar dan net weer niet in slaagden. Hoewel Meerkerk nog wel een enkele keer gevaarlijk werd en het toch ook makkelijk 0-5 of 0-6 had kunnen zijn.

Na de rust zagen we een Dubbeldam dat meer aanvallend bezig was en op zoek ging naar het doel van Meerkerk en nu kwamen ze verder dan in de eerste helft. Maar ook Meerkerk was nog steeds niet kansloos, want over de flanken werd de bal steeds weer snel naar voren gebracht, alleen om de een of andere reden werd het nu niet meer afgemaakt. Dubbeldam scoorde nu wel, uit een aanval over links werd een bal voorgezet op een aanvaller van hen die op rechts helemaal vrij stond en die twijfelde dan ook geen minuut en schoot de bal netjes in het Meerkerkse doel. Kort daarna weet een van de aanvallers weer vlak voor het doel te komen, maar aarzelt Jochem geen moment en duikt vlak voor de speler op de bal om zo het gevaar te beteugelen. In de resterende speeltijd doen zich voor Meerkerk nog wel wat bijna kansen voor, maar het beste is er dan, behalve wat individuele acties, wel vanaf. Met een mooie 1-4 op het bord fluit de scheids dan ook af en kan Meerkerk met een tevreden gevoel de kleedkamer opzoeken.

Toch wordt het nu oppassen, want a.s. zaterdag volgt op ‘t Hoog het vervolg van deze wedstrijd en komt Dubbeldam op bezoek. En dat kan zomaar een hele andere wedstrijd worden. Zaak dus voor de jongens om zich deze week weer goed voor te bereiden, want ook van deze wedstrijd zijn de punten hard nodig. En wat te denken dan van de wedstrijd voor de maandag daarop, 11 april. Dan is er ‘s avonds een inhaalwedstrijd tegen de leider in de competitie, de C2 van Wieldrecht. Er is dus duidelijk werk aan de winkel.

Laten we hopen dat het deze week mooi weer wordt en er volop geoefend kan worden op de diverse trapveldjes. Hoe dat dan afloopt? A.s. zaterdag om 12.30 uur het vervolg op ‘t Hoog en de maandag erna om 19.00 uur.