SV Meerkerk 5 - VVAC 5

12 februari 2011 14:30

Mark Vermeer

Meerkerk 5 – VVAC 5

Na weken van uitwedstrijden mochten we vandaag eindelijk weer op ons Hoog voetballen. VVAC was de laatste tegenstander die we nog niet waren tegengekomen. Na het ongelukkige gelijkspel van vorige week was het vandaag zaak om weer goed te voetballen en drie punten te pakken. En dat hebben we gedaan!

Dankzij een weekje vakantie deed onze speler in buitengewone dienst weer eens mee, Ron Krul. Op zijn blauwe schoenen stond hij al te trappelen om te kunnen voetballen. We begonnen met de volgende opstelling

Berrie

Eddie      Johan     Hans

Niels

Rico Z

Michael   Hijkie     Ron K.

Alfred   Ron B.

Waar we voorgaande weken slap aan de wedstrijd begonnen kwamen we vandaag, op een slappe aftrap na, ijzersterk uit de startblokken. We zetten goed druk naar voren we voetballen verzorgd. Balletjes breed of een tikkie terug als de weg naar voren is afgesloten. VVAC doet in de beginfase goed mee met veel diepe ballen. De verdediging zit er goed op en echte reddingen van Berrie zijn niet nodig. Aan de andere kant van het veld zijn er al een paar gevaarlijke momenten te vinden. Vooral bij hoge ballen is Alfred een paar keer dicht bij een doelpunt. Het goede voetbal wordt halverwege de eerste helft beloond met één van de mooiste doelpunten van dit seizoen, echt één uit het trainingsboekje. Alfred verovert de bal op het middenveld, speelt Hijkie aan. Hijkie ziet Michael diep gaan en geeft een lekker balletje in de diepte. Michael gaat door tot de achterlijn en zet strak over de grond voor. De keeper kan er niet bij en Alfred staat al weer in positie om het doelpunt te maken. Een echte beauty! Het verzet bij VVAC begint af te brokkelen en daar maken we goed gebruik van. Ron maakt twee keer goed gebruik van zijn snelheid en met twee pasjes op maat legt hij de 2-0 en 3-0 in het doel. Een smetje op de eerste helft is het uitvallen van de goedspelende Bassie. Na een actie schiet het in z’n hamstring en is het einde wedstrijd. Hopelijk hoeven we hem niet te lang te missen. De laatste vijf minuten wordt het spel toch nog even chaotisch met veel lange ballen en onrustig balbezit. Gevaarlijk wordt het niet, want veel spelers van VVAC zijn zichtbaar vermoeid van de eerste helft.

Met een voldaan gevoel en een mooie voorsprong gaan we de kleedkamers in voor de rust. Door de blessure van Bassie loopt het masterplan vast en is Niels even bezig voor hij weer een opstelling heeft. Ralf, Daniël en Rico J komen het veld in. De grootste Daniël uit het veld maakt zijn debuut op de voorstopper positie en dat heeft hij goed gedaan. De tweede helft beginnen we weer goed. VVAC zet wel aan om nog een aansluitingstreffer te forceren, maar de verdediging houdt weer stand. Binnen het kwartier valt de 4-0 binnen en is het definitief gedaan met de wedstrijd. Rico komt alleen op de keeper af en heeft goed oog voor de meegelopen Wesley. De kans is natuurlijk aan hem besteed en zijn 8e doelpunt van het seizoen zit er al weer in. Na een kwartier komen Hijkie en Michael weer in de ploeg voor Ron en Alfred. Het voetballen gaat lekker door en vanaf het middenveld regent het splijtende passes en goede voorzetten. Al had Rico J. zijn vizier nog scherper staan en minder hakjes gemaakt voor de goal was de score nog hoger uitgeslagen. Toch scoort Rico J.nog een mooie hattrick dankzij assists van Eddie, Hijkie en Ralf. In totaal staat onze topscorer al op 15 dit seizoen. Ook Rico Z. komt nog dichtbij een doelpunt na een goede loopactie richting de 16. Jammer van de glijder tijdens het schot, wel vermakelijk voor het publiek in de dug-out ;) Het laatste kwartier valt Johan nog ‘geblesseerd’ uit en mag Ron nog ausputzer spelen in de verdediging. Michael veroorzaakt weer een penalty. Geheel onverwachts krijgt Bobby het op zijn heupen en komt hij naar voren voor de penalty. Helaas wordt de penalty gemist, maar dat doet niks af aan de geweldige wedstrijd die we met z’n allen hebben gevoetbald.

Rico J. heeft de 1e helft goed gefloten en in de rust hebben we voor de 2e helft Mark Vermeer kunnen strikken. Allebei bedankt voor het fluiten! Gelet op zijn hattrick in de 2e helft kan Rico J. denkt de leiding er over na om hem tot vaste scheids van de 1e helft te maken…

De derde helft is heerlijk gezellig met veel gezang, 2 kratjes, chocomel en hapjes van Alfred, Ralf en Niels. Kortom het was een heerlijke voetbalmiddag, dat er nog maar veel mogen volgen dit seizoen!