Hardinxveld 7 - SV Meerkerk 5

Mannen Zaterdag reserve, 5, 5e klasse 074

20 november 2010 14:30

Hardinxveld 7 – Meerkerk 5

Vandaag stond de topper tegen Hardinxveld op het programma, zij staan op verliespunten boven ons op de ranglijst. Dit betekende dus dat wij vandaag onze koppositie kwijt konden raken en daarbij ons eigen nummer. Voor wie hem niet kent “ WIJ staan bovenaan, ja wij staan bovenaan”. Gelukkig waren de weergoden ons deze week goed gezind en was het heerlijk weer om te voetballen.

Helaas moesten we het vandaag doen onder Wesley, William en Alfred.  Wesley is geopereerd maar weer hard op de weg terug, hij wist ons te meldden dat hij er tegen Termei zeker weer bij was. William is nog geblesseerd en Alfred had familiaire verplichtingen. Gelukkig konden wij wel nog wel gebruik een balvaste spits, menigeen dacht dat hij al gestopt was, dat hij zijn voetbalschoenen al aan de wilgen had gehangen maar niks bleek minder waar. Arjan Versluis deed vandaag met het 5e mee. Dit werd mede mogelijk gemaakt door Alewijn, die deze speler nog snel speelgerechtigd kon maken. Hiervoor dank Alewijn!!

Ralf Verkerk schijnt hier niet zo blij mee geweest te zijn, hij wilde graag samen met Eddie de enige twee oud eerste spelers bij de selectie van het 5e blijven. Waarschijnlijk is zijn mening naar de wedstrijd iets bijgesteld.

De opstelling van vanmiddag was als volgt:

Doelman: Berrie (Alias de zwarte panter)

Verdedigers: Eddie (’45 Chris), Johan (’45 Arjan), Niels en Hans (’45 Daniel)

Middenvelders: Michael(’83 Rico v Z), Ralf, Hijkie en Rico v Z (’45 Jesper)

Aanval: Rico J en Bassie (’80 Eddie)

De twee leiders hadden ook vandaag weer een strijdplan bedacht. Het was de bedoeling dat we de 1e helft op de welbekende 0 zouden gaan spelen, hierbij zou 0-0 een goede ruststand zijn. We wilden Hardinxveld op de middenlijn opvangen en hiervan uit gaan voetballen.

Het was een zwaar veld vandaag en er stond een pittige duel op het menu dus de boys van het 5e konden hun borst nat maken.

De wedstrijd ging in het begin gelijk op. Meerkerk had de boodschap meegekregen om niet te ver vooruit te voetballen en dit maakte Hardinxveld het voetballen erg lastig. Hardinxveld speelde met een goed laatste man, die het spel probeerde te verdelen. Er waren wat kleine speldenprikjes over en weer. Hardinxveld was één keer gevaarlijk uit de corner en Meerkerk kwam er een aantal keer gevaarlijk uit. Dit werd goed in de kiem gesmoord door de laatste man van Hardinxveld of het scheidsrechtersduo floot/vlagde Meerkerk af. Dit leidde tot frustratie bij Meerkerk maar zij hielden hun mondje dicht tegen de scheidsrechter. Na ongeveer 35 minuten werd de wedstrijd open gebroken door een mooie aanval over meerdere schijven. Toen kwam de bal bij Hijkie, hij stond op de punt van de 16 meter en gaf een goed pas/voorzet op Bassie. Bassie controleerde de bal goed en schoot de bal goed in de hoek. Dit betekende een voorsprong voor Meerkerk. Voor de rust  waren er geen belangrijke wapenfeiten meer voor beide teams.

In de rust werd alles nog een keer goed doorgesproken en konden we al met al tevreden zijn over de 1e helft. We kregen enkele fitte spelers in de rust en we moesten proberen om die 1-0 uit te bouwen. We kregen een kopsterke spits erbij dus daar moesten we gebruik van maken.

Meerkerk 5 begon ook goed aan de 2e helft. Na een mooie aanval waarbij de linksback Daniel over de links half heen ging. Daan legde de bal terug op Jesper, die had in een goede voorzet in huis op Arjan en die kopte knap tegendraad s in. Het leek wel alsof de tijd had stilgestaan, hoog boven de verdedigers ging de inzet helaas via de binnenkant van de paal weer het veld in. Maar de toon was gezet. Vlak daarna was het wel raak, uit een afgeslagen corner was draaide Arjan (naar eigen zeggen “expres”) richting de 2e paal en hij viel over de keeper binnen. 2-0 voor Meerkerk 5. Na deze goal kreeg Meerkerk het wat lastiger, Hardinxveld begon meer druk te zetten, dit leidde tot 1 goede kans van Hardinxeld maar mede door druk van Berrie schoot de middenvelder ruim naast. Meerkerk 5 vergat in deze periode te voetballen waardoor de voorsprong niet verder kon worden uitgebouwd. Tien minuten voor tijd maakte Hardinxveld alsnog de aansluitingstreffer. Bassie schoot onder een bal door, daardoor ontstond er een scrimmage voor de goal van Berrie. De eerste inzet werd nog geblokt met gevaar voor eigen leven door Chris, echter ging de tweede inzet wel binnen. Hierna volgde nog enkele spannende minuten maar Hardinxveld creëerden alleen nog gevaar uit een corner. Vlak voor tijd raakte Rico v. Z met een mooi schot nog de lat. Hierna floot de scheidsrechter voor het einde en waren de drie punten voor Meerkerk. Nu het toch over de scheids gaat, ik wilde het team een compliment maken hoe ze met deze scheids zijn omgegaan. Het was mooi om te zien dat de scheidsrechter steeds meer voor Meerkerk ging fluiten omdat Hardinxveld veel commentaar had op de leiding.

Een hele volwassen overwinning van dit jonge team, ja Hans, dit jonge team;)

Deze overwinning werd flink gevierd in de kleedkamer en daarna de kantine waar “ons” nummer “Wij staan Bovenaan” nog veel te horen was. Het schijnt dat het feest daarna via de Halte en daarna de Kroeg nog langs is doorgegaan.

Hans word maandag geopereerd en we zullen hem hierdoor zeker tot aan de winterstop moeten missen. Via deze weg wil ik Hans nog veel sterkte en beterschap wensen.