De Alblas 6 - SV Meerkerk 5

Lennart Hijkoop (penalty)

Mannen Zaterdag reserve, 5, 5e klasse 074

5 februari 2011 13:15

Vv de Alblas 6 – Meerkerk 5                       “De wedstrijd met de twee gezichten”

Vandaag op zaterdag 5 februari stond het duel met de Alblas op het programma. Het weer liet te wensen over aangezien er een forse wind stond. In het heenduel op ’t Hoog was het weer nog slechter dus daar moesten we het vandaag maar mee zien te doen. Het beloofde een lastige pot te worden, in het heenduel wisten we maar ternauwernood met 2-1 te winnen.

De opstelling van vandaag:

Doelman: Bobby

Verdediging: Chris, Johan, Niels en Daan

Middenveld: Rico J, Raf, Rico v Z en Jepper

Aanval: Alfie en Wesley

Wissel: Hijkie, Michael en Bassie

We begonnen helaas iets te “lauw” aan de wedstrijd. De Alblas was scherper en was meer in balbezit. Dit leidde niet tot erg grote kansen. Na een kwartier begon het 5e te voetballen. Er werd meer druk gezet op de tegenstander en dit leidde tot een grote kans van Alfie. Hij schoot goed in maar werd gestopt door hun uitstekende keeper. De 1e helft stond onze organisatie niet goed, waardoor onze rechtshalf constant in de verdrukking stond en veel moest meeverdedigen. Ook stond voorin Wesley iets te ver na de buitenkant waardoor het kantelen niet goed werkte. Na ongeveer een half uur kwam de Alblas op voorsprong, het was een beetje gelukkige manier waarop ze het doelpunt kregen maar op dit moment nog niet echt onverdiend. Echter was de beste kans tot op heden voor Meerkerk geweest. Het 5e pakte de draad weer op maar wist niet of nauwelijks nog gevaar te creëren voor de rust. Dit kwam ook mede door de forse meewind waardoor steekballen steevast over de achterlijn liepen.

In de tweede helft kwamen de verse krachten er in voor Johan, Alfie en Rico v Z. De Alblas werd direct onder druk gezet en dit leidde tot enkele goed kansen. Hijkie was constant aanspeelbaar en Michael dartelde weer als vanouds op de rechterflank. Wesley kon helaas twee uitstekende kansen niet benutten en het samenspel tussen Rico J en Hijkie leidde ook tot een aantal mogelijkheden. Rond de 70e minuut kreeg het 5e een terechte penalty nadat Michael in zijn rug werd gelopen in de 16 meter. Hijkie bleef erg kalm en scoorde de 1-1. Met deze weersomstandigheden en op dit moment zo rustig blijven toont aan dat Hijkie een echt ijskonijn is in deze situatie. Die jongen is niet van zijn stuk te brengen, well done;). Nog 20 minuten om de 1-2 te maken en daardoor de 3 punten mee naar huis te nemen. We bleven uitstekend combineren en dit leidde tot nog een aantal grote kansen voor o.a. Hijkie en Wesley. Aan de andere kant bleven zij ook loeren op hun kans maar dit werd door de verdediging en Bobby onschadelijk gemaakt. Daan speelde een sterke pot op de linksback en Chris was weer onnavolgbaar op de rechtsback, rechtshalf en rechtsbuiten positie. Helaas viel de goal aan beide kanten niet en dit zorgde voor een 1-1 eindstand. Een enigszins teleurstellend resultaat aangezien er genoeg kansen waren geweest op de overwinning. Echter speelde we de 2e helft een erg sterke pot en dit moeten we meenemen naar de volgende wedstrijd tegen VVAC. Als Hardinxveld hun inhaalduels winnen komen zij weer op gelijk hoogte met ons. Dit beloofd nog een spannend restant van de competitie te worden.