SV Meerkerk 5 - Groot Ammers 5

Mannen Zaterdag reserve, 5, 5e klasse 074

26 februari 2011 14:30

Wedstrijd slag Meerkerk 5 – Gr. Ammers 5

Opstelling Berrie; Eddie - Johan – Chris – Hans; Rico v Zee – Ralf – Hijkie – jesper; Wesley – Rico J.

Vanwege maagprobelemen, werk en andere kwalen hadden we vandaag een uitgedunde selectie.  Ron Bassa probeerde nog wel iets dat op een warming-up leek, maar na 12m moest hij al opgegeven wegens een hamstring blessure. We hadden dus slechts 1 wissel op de bank, wat nog niet vaak is voorgekomen dit seizoen.

We begonnen aardig aan de wedstrijd, maar de grootste kans was voor Gr. Ammers. Na een lange diepte bal schoot de aanvaller uit een moeilijke hoek hard op doel. Berrie lette goed op en samen met de binnenkant van de paal voorkwam hij een onnodige achterstand. Meerkerk herstelde zich goed en werd de bovenliggende partij. De bal werd goed rondgespeeld van de linker kant naar de rechterkant. Via doelpunten van Rico J wesley en Rico van Zee liepen we voor de rust uit naar een 3-0 voorsprong. Wesley was bij alle doelpunten betrokken en ook Rico J mocht na goed voetbal een assist op zijn naam schrijven. Aanvallend was het spel goed en verdedigend stond er een goed blok waarbij soms hard maar fair werd ingegrepen. Je zou denken dat deze eerste helft niet voor hoofdpijn zou zorgen, maar Hans zou het daar niet mee eens zijn. Na een kopduel bij een corner knalde Hans met zijn neus tegen het hoofd aan van zijn bewaker. Gevolg was een hevige bloedneus, die niet leek te stoppen. Na enkele proppen watjes er in te hebben gepast, kon Hans weer verder voetballen. Ja verder voetballen, want geen haar op het hoofd van Hans dat dacht aan een wissel.
De tweede helft begonnen we zonder Eddie, waardoor Michael op de rechtsback mocht spelen. Het was even zoeken voor onze aanvallend ingestelde middenvelder om niet te ver naar voren te gaan, maar uiteindelijk  stond er weer een stevig blok. Meerkerk ging door waar we gestopt waren. We bleven goed voetballen, alleen maakte onze kansen niet af. Hijkie werd nog wat rust gegund, zodat Jesper wat ervaring op kon doen op de ‘10’. Ondanks voldoende kansen werd er maar eenmaal gescoord door Meerkerk. Van een meter of 20 besloot Ralf maar eens met gevoel op doel te schieten. De bal leek over te gaan, maar dankzij een late daling viel de bal prachtig in het net. Ook hierna werd er o.a. door Jesper nog geprobeerd dit kunstje na te doen, maar zijn schot verdween net naast de goal.

4-0 was de uitslag tegen het team dat concurrent hardinxveld een week eerder van de overwinning af hield. Er stond lekker drankje klaar in de kleedkamer, die nog beter smaakte toen bekend werd dat Hardinxveld weer punten had laten liggen. De nrs 2 t/5 hebben allen punten verspeeld. De platte kar komt dichterbij, maar de belangrijkste en lastigste wedstrijden tegen Ameide, Peursem en Hardinxveld moeten allemaal nog gewonnen worden. Man of the Match was trouwens Chris die verdedigend onklopbaar was en voetballend ook zeer goed mee deed.