vv Sliedrecht 12 - SV Meerkerk 5

Mannen Zaterdag reserve, 5, 5e klasse 074

26 maart 2011 14:30

Sliedrecht 12 – Meerkerk 5

Vandaag begonnen we met een uitgedunde selectie aan deze wedstrijd. Gelukkig konden we deze week gebruik maken van de diensten Erik Rietveld (4e), Dick Kooijman en Arjan Versluis (Of horen deze mannen al bij het 5e). In ieder geval, heren bedankt!

Zoals ik eerder al vertelde waren er wat afwezige door vakanties, klussen en blessures. Gelukkig kon Berrie vandaag zijn planning aanpassen waardoor hij toch mee kon doen vandaag. Hier waren we allen zeer gelukkig mee en kon hij zijn reeks zonder tegendoelpunten voortzetten. Zou het hem lukken om vandaag de 600 minutengrens aan te gaan tikken? Echter hadden wij ook een zeer bekwame vervanger gehad mocht Berrie er niet zijn geweest, laten we daar geen misverstand over bestaan.

De opstelling van vandaag:

Doelman: Berrie

Verdediging: Eddie, Johan & Chris en Hans

Middenveld: Michael, Raf, Rico v Z en Erik

Aanval: Arjan & Wesley

Wissels: Hijkie en Dick

Voorafgaand aan deze wedstrijd hebben we met zijn allen nog maar een keer aangehaald dat de vooruitzichten op de titel rooskleurig zijn maar dat deze wedstrijden ook gewonnen dienen te worden. Vandaag werd benadrukt dat we geen tegengoal mochten incasseren.

We begonnen goed aan de wedstrijd en de tegenstander werd direct onder druk gezet, dit leidde tot een goede kans voor Rico, die het iets te mooi wilde doen met zijn rechter. Daarna kreeg Meerkerk nog wat kansjes op de openingstreffer maar dit leidde tot niets. Het tempo zakte een beetje in en er was niet genoeg beweging in de ploeg. Na 20 minuten kreeg Arjan de bal op kniehoogte aangespeeld na een goed actie van Wesley. Arjan liet hem 1x stuiteren en nam hem vol op de pantoffel, de keeper durfde deze snoeiharde bal niet te pakken en daarmee was het 1-0. Vroeger toen ik nog in de jeugd speelde noemde zit volgens mij een dropkick Arjan, maar ik kan het natuurlijk mis hebben…. Voor de mensen die het niet gezien hebben, hij kan het dus nog steeds. Na de openingstreffer ging het snel, na een mooie, snelle uitgevoerde counter over verschillende schijven schoot Rico de bal via de paal hoog in het doel binnen. Dit was het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Helaas moest Rico daarna van het veld af na een enkelblessure. Wij hebben begrepen dat het weer beter gaat met hem dus verwachten wij hem er over 2 weken weer bij. Door deze blessure kon Dick zijn rentree maken voor het 5e.  Voor de rust scoorde Arjan en Eddie (uit een kopbal na een mooie assist van Michael) de treffers, waardoor we met 0-4 gingen rusten. Eddie scoorde alweer de 3e goal na de winterstop, voor de winterstop wilde het nog niet lukken maar nu scoort hij er volop op los.

De 2e helft begon een beetje gezapig van beide kanten en dit leidde niet tot echt grote kansen.  Als het 5e ook maar eventjes aanzette kregen zij direct grote kansen.  Sliedrecht kreeg in de tweede helft wel wat meer kansen door soms wat te gehaast voetbal van onze kant. Hierdoor werden we slordig en dit kwam het veldspel niet ten goede. De verslaggever is even de volgorde van de goals kwijt maar Arjan maakte in ieder geval zijn 3e goal van de middag en werd daarmee het goudhaantje van vandaag. Dit wederom na een mooie actie van Michael en zijn dito voorzet. Daarnaast fleurde Erik zijn debuut bij het 5e op met een mooie goal. Na een solo waar hij de verdediging van Sliedrecht te kijk zetten ronde hij uiterst beheerst af en ging het balletje tergend langzaam over de doellijn. De wedstrijd bloedde langzaam dood en Bob was nog een aantal keer goed op zijn post. Een paar minuten voor tijd maakte Arjan nog zijn 4e van de middag, het begint een beetje een herhaling te worden maar wederom na een goede voorzet van Michael. Dick stond ook startklaar om de bal in de schieten maar Dick bewaard zijn goals voor echt belangrijke momenten zoals Ameide uit.

Dit alles zorgde voor een 0-7 eindstand. Inmiddels is bekend dat Hardinxveld met 2-0 van Noordeloos heeft gewonnen en mogen zij volgende week proberen de achterstand tot 7 punten te reduceren. Wij hebben namelijk een weekend vrij!  De uitslagen van afgelopen weekend resulteren erin de dat Bob precies 600 minuten zonder tegengoal is. Dit is natuurlijk ook een mooie teamprestatie.  Meerkerk 5 de minste tegengoals (14) uit de competitie heeft en de meeste goals gemaakt(60).