SV Meerkerk 1 - SC Everstein 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 2e klasse F

26 maart 2011 14:30

Harskamp, M.

Meerkerk en scoren zijn geen vrienden dit seizoen

Meer dan een handvol kansen voor Meerkerk, maar geen doelpunten, dat is het verhaal van de wedstrijd. Ondanks het feit dat SC Everstein niet of nauwelijks gevaarlijk kon worden, bleek de vroeg in de wedstrijd verkregen voorsprong vast te houden. Hiermee kon SC Everstein opnieuw drie punten toevoegen aan het totaal. Verder uitlopen op de concurrentie zat er niet in, want de gehele top vijf in 2 F won deze middag.

De bond had nog eens goed op de landkaart gekeken en constateerde dat scheidsrechter Maarten Harskamp uit Lexmond zo’n beetje tussen de beide ploegen inwoonde. Hij leidde de wedstrijd tussen beide teams en deed dit uitstekend. Beide ploegen maakten er een sportief duel van. Na het beginsignaal van scheidsrechter Harskamp trok Meerkerk onmiddellijk het initiatief naar zich toe. Vooral op links wist Meerkerk het nodige gevaar te stichten. Dit resulteerde al direct in twee corners voor de thuisploeg. De eerste mooie kans ontstond in vijfde minuut. Een afgemeten voorzet van Mark van Zanten werd door Ruud Vink naast gekopt. Het eerste wapenfeit van SC Everstein was direct raak. Een snelle counter werd ten koste van een corner onschadelijk gemaakt. De corner werd genomen, alles en iedereen tastte mis aan Meerkerk zijde en het was Geert Dokman die de bal inkopte. Opvallend dat een tweede corner van SC Everstein opnieuw de nodige verwarring stichtte in de Meerkerk-defensie. Dit keer liep het gelukkig beter af en werd de afvallende bal naast geschoten. Meerkerk verzaakte niet en trok het initiatief weer naar zich toe. Een mooie voorzet vanaf rechts van Theo van Zessen bereikte Ruud Vink. Helaas ging de inzet naast. Een mooie vrije trap van Youri van Blanken ging tot opluchting van doelman Bas van Stralen voorlangs. Uit een snelle counter in de 27e minuut leverde misschien wel de mooiste kans op. De eindpass van Youri van Blanken op Ruud Vink is perfect. Ruud verschijnt vrij voor de keeper en schiet de bal hard in de korte hoek. Met een schitterende redding weet de keeper van SC Everstein het onheil af te wenden. In de 38e minuut opnieuw een mogelijkheid. Nu is het Mark van Zanten die keihard uithaalt uit de draai. Het levert slechts een corner op. In de laatste minuut van de eerste helft nog twee mogelijkheden, maar zowel Mark van Zanten als Almer Kon weten het net niet te vinden. We gaan rusten met een 0-1 achterstand.

Na rust is het opmerkelijk genoeg SC Everstein dat in de beginfase van de tweede helft het meest dreigend is. Opnieuw komt de dreiging uit de corners. Meerkerk verzet de bakens en in de 52e minuut een enorme mogelijkheid voor Johan van Es. Hij snelt het strafschopgebied en schiet voorlangs. In de 58e minuut opnieuw een mogelijkheid voor Johan. Aangespeeld door Youri van Blanken, ziet hij zijn geschot gekraakt. Het levert slechts een corner op. De wedstrijd is gespeeld, want de krachten vloeien weg bij Meerkerk. SC Everstein beperkt zich tot wat vertragen van de wedstrijd, en als er al een bal richting het SC Everstein doel gaat wordt er resoluut opgeruimd. Trainer coach Marcel van Steenis probeert met Patrick Vuurens en Boet van Bezooijen nieuw élan te brengen, maar ook dit biedt geen soelaas. Een schot van afstand van Boet van Bezooijen in de slotfase wordt gepakt door keeper Bas van Stralen en tegen half vijf fluit Maarten Harskamp voor het einde van de wedstrijd.  De teleurstelling druipt van de koppies van de Meerkerk-spelers. Zij hadden meer van deze wedstrijd verwacht. Volgende speelt Meerkerk in Wijk en Aalburg tegen NOAD ’32. De ploeg verkeert in  degradatiegevaar en is zeker tot een stunt in staat, dat ondervond Drechtstreek deze middag, dat pas in blessuretijd door tweemaal te scoren een kostbare winst aan de Maas wist te behalen.

AdG

Opstelling: