Hardinxveld 1 - SV Meerkerk 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 2e klasse F

5 april 2011 18:30

Blom, H.A.

Meerkerk wint op doordeweekse avond

Zaterdagvoetbal op de dinsdag. Het is even wennen. Veel was er gezegd over het aanvangstijdstip, maar achteraf bleek het hard nodig, want de duisternis valt in deze periode nog gewoon om half negen in. In ieder geval kon Meerkerk tevreden huiswaarts keren na een 0-1 overwinning aan de Sluisweg.

Het gesprek van de avond vormde de gesteldheid van het terrein. Dit geeft iets aan. De wedstrijd was niet hoogstaand. In de eerste helft ging de meeste dreiging uit van Hardinxveld. Met name de afstandsschoten van Nick van der Woude en een inzet in de korte hoek van Lars Coerts waren niet van gevaar ontbloot. Gelukkig had doelman Klaas Jan van Zessen er goed het oog in. Het gevaar van Meerkerk kwam uit twee vrije trappen vanaf links van de voet van Jeroen van der Hagen. Toch verontrustte dit doelman Marco van der Linden niet. Gevolg een 0-0 stand bij rust.

De tweede helft bleef Meerkerk vrij gemakkelijk staande, al was kort voor tijd een geweldige redding van Klaas Jan van Zessen er mede debet aan dat Meerkerk met de volle winst huiswaarts kon keren. Na een kwartier spelen in de tweede helft waren de geel-zwarten op voorsprong gekomen. Een goede actie van Mark van Zanten leidde een corner in. Jeroen van der Hagen ontfermde zich over de bal, trapte de corner het was Mark van Zanten die scoorde.

Met de tweede overwinning in vier dagen doet Meerkerk goede zaken. Aanstaande zaterdag speelt Meerkerk de derde achtereenvolgende uitwedstrijd in acht dagen. Tegenstander is dan Sleeuwijk. Je zou Sleeuwijk met een beetje goede wil een reuzendoder kunnen noemen. Wij kunnen daar over meepraten, maar ook Almkerk beet in het zand op sportpark De Roef. En ook afgelopen zaterdag bleek Drechtstreek niet in staat om de wedstrijd tegen Sleeuwijk winnend af te sluiten. Bovendien vecht Sleeuwijk tegen degradatie en dan komen er vaak ongekende krachten los. We zijn op ons hoede.

AdG

Opstelling