Vanaf de bar

29 maart 2016 16:30

De laatste weken waren vrij druk voor de kantine commissie. In klein gezelschap hebben we de inkoop onder de loep genomen, ging er een vriezer en een vaatwasser kapot en was het ook gewoon druk in de kantine. Daarom een keer een update vanaf de bar.

Kantine inkoop

Zoals sommigen van jullie misschien al gehoord hebben zijn wij de laatste weken druk geweest met de inkoop van de club. De inkoop voor de kantine is één van de grootste uitgaven van de vereniging. Hoewel Heineken al tientallen jaren onze leverancier is van bier en frisdranken, leek het ons de moeite waard om deze kant van de club eens onder de loep te nemen. Daarom hebben we de brouwers Heineken en Inbev en enkele groothandels vergeleken op het gebied van aanbod, prijs en service. We hadden daarbij twee doelstellingen:

1.      Besparing op de totale inkoopkosten om prijsverhogingen te voorkomen of te beperken;

2.      de inkoop zoveel mogelijk bij één partij beleggen om vrijwilligers te ontlasten.

Op dit moment hebben we een mooi overzicht van ons onderzoek. We denken zowel op de kosten te kunnen besparen en ook de inkoop beter te laten verlopen voor de vrijwilligers. Concreet hebben we het bestuur geadviseerd om over te stappen naar één groothandel en een andere brouwer, namelijk InBeV. Producten die we momenteel bij sponsoren kopen, worden straks ook nog steeds bij sponsoren gekocht. Verder komt alles bij die ene leverancier te liggen, waardoor het aantal leveringen in de week teruggedrongen kan worden.

Dit betekent wel dat we na minimaal 40 jaar afscheid nemen van ons vertrouwde Amstel pilsje. In de huidige plannen stappen we over op Jupiler (tap) en Hertog Jan (fles). Verder zullen er ook andere producten van merk verwisselen. Zo wordt de Pepsi waarschijnlijk vervangen door Coca-Cola en kunnen de frikandellen en kroketten straks iets anders smaken. Met Coca-Cola hopen we voor hetzelfde geld een beter product te kunnen serveren.

We horen graag jullie mening over deze  voorgestelde wisselingen in het assortiment en in het bijzonder het bier. Willen jullie dat mailen naar [email protected]? Ook voor andere goede ideeën of opmerkingen m.b.t. de inkoop staan we uiteraard open.

Vrijwilligers

Als de punten gepakt worden op het veld, merk je dat gelijk in de kantine. Het is de laatste weken gezellig op ‘t Hoog. We kampen momenteel met onderbezetting in onze kantine groepen. Gelukkig draaien de teams goed mee en springen er hier en daar verschillende leden bij. Hier zijn we ontzettend dankbaar voor. Toch willen we je nogmaals uitnodigen om in een groep mee te draaien. Je hebt dan 1x per 4 weken enkele uren dienst. Hoe meer mensen we hebben, des te korter deze diensten kunnen zijn.

We zijn erg benieuwd naar jullie opmerkingen over de inkoop en hopen dat we enkele nieuwe vrijwilligers mogen verwelkomen.

Sportieve groeten,

de kantine commissie