Noodklok vanaf de bestuurstafel

16 juni 2016 8:15

In deze ‘Van de bestuurstafel’ een keer een andere boodschap dan een normale update op diverse onderwerpen. Vorig jaar zijn wij enthousiast begonnen met een bestuur bestaande uit 7 personen . Helaas moeten wij melden dat het bestuur met ingang van seizoen 2016-2017 nog maar uit maximaal 3 leden zou bestaan. In die situatie kunnen wij helaas niet doorgaan. Wij doen dan ook een oproep aan onze leden om ons te versterken.

Verloop afgelopen seizoen

Henry en John hebben al eerder in het seizoen aangegeven dat zij door (persoonlijke) omstandigheden niet door kunnen gaan in de rol als bestuurder.  Arnold en Ab maken het nu lopende seizoen af, maar leggen hun bestuurstaken ook neer volgend seizoen. Dat betekent dat het bestuur volgend seizoen nog bestaat uit drie personen.

Daar komt nog bij dat Niels niet herkiesbaar is als voorzitter. Een nieuwe thuis- en werksituatie en de wens om weer te voetballen zijn niet te combineren met nog een periode als voorzitter en de verhuizing van het complex. Niels wil wel actief blijven binnen het bestuur met het oog op de naderende verhuizing, maar niet meer als voorzitter.

Noodklok

Daarom luiden wij als bestuur dan ook de noodklok. Wij kunnen en willen SV Meerkerk in deze cruciale periode niet met twee of drie personen leiden. Aan de andere kant zien wij liever geen situatie zoals bij LRC waar het volledige bestuur is opgestapt. Wij hopen dan ook dat onze leden het bestuur willen versterken zodat in ieder geval Arie, Ralf en Niels doorgaan.  Wij vragen de vereniging met klem om te reageren op de onderstaande vacatures voor volgend seizoen:

Vacatures

Voor de rol van Voorzitter zoeken we iemand die het leuk vindt om op zaterdag het eerste elftal te begeleiden en de vereniging vertegenwoordigt. Daarnaast verwachten we dat de voorzitter een algemene kennis heeft van het reilen en zeilen binnen de vereniging en goed met mensen kan omgaan.

De Penningmeester is verantwoordelijk voor de financiële administratie en verslaglegging. De penningmeester wordt ondersteund door Bart Bakhuizen die vrijwel de gehele administratie op zich heeft genomen in het afgelopen jaar. De penningmeester zal moeten beschikken over een financiële achtergrond en kennis.

Bestuurslid technische commissie is het aanspreekpunt voor het voetbaltechnische gedeelte binnen de vereniging en wordt ondersteund door een technische commissie. Ook voor deze commissie zoeken wij nog enkele personen. We zoeken iemand die het leuk vindt om regelmatig de vereniging te vertegenwoordigen bij de wedstrijden van ons eerste elftal en over enige voetbaltechnische kennis beschikt.

Bestuurslid vrijwilligers is vorig jaar in het leven geroepen om vorm te geven aan ons vrijwilligersbeleid. Dit beleid is in grote lijnen gereed en we hopen dit in de aankomende ALV te kunnen presenteren, maar we zoeken iemand die deze kar kan trekken. Zonder vrijwilligers geen vereniging. We zoeken iemand die mensen kan enthousiasmeren, mensen op de juiste plek kan krijgen en die samen met een vrijwilligerscommissie ons vrijwilligersbeleid kan uitvoeren.

Tot slot

We willen ons ook in de komende jaren in blijven zetten en mooie dingen regelen voor de club. Naast de dagelijkse leiding zouden we graag het vrijwilligersbeleid door de hele vereniging willen invoeren, we willen kunnen pinnen in de kantine, we willen weer mooie toernooien en activiteiten faciliteren en we willen over twee jaar op een fantastische nieuwe locatie kunnen voetballen. Dat kan alleen met uw hulp en we hopen dan ook dat we veel aanmeldingen krijgen. Ook bij twijfel gewoon reageren, we kunnen iedereen gebruiken.

Sportieve groeten,