Van de bestuurstafel - juli 2013

8 juli 2013 21:30

Ook voor het bestuur zit de laatste vergadering van dit seizoen erop en begint de zomerstop. Na een bewogen en actief seizoen is het goed om de batterij weer op te laden. Het opladen van de batterij is ook nodig, want er staat volgend jaar veel te gebeuren op bestuurlijk vlak. Voor nu willen wij de volgende dingen met jullie delen als afsluiting van dit seizoen.

Vrijwilligers

Op 22 juni 2013 heeft de vrijwilligersavond weer plaatsgevonden. Het is niet alleen mooi om te zien hoe rijk we zijn met het aantal vrijwilligers, maar vooral hoe goed de onderlinge sfeer is tussen de verschillende generaties SV Meerkerkers.

Ook vrijwilligers komen en gaan, zo ook dit jaar. Vrijwilligers zijn het zichtbare gedeelte van de vereniging. Het welvaren van de club hangt samen met het vrijwilligerswerk. Ook al hebben wij dit jaar niet specifiek stilgestaan bij vrijwilligers die hun werkzaamheden (tijdelijk) stilleggen of verminderen, weet dat wij u als bestuur namens de vereniging zeer dankbaar zijn voor alle inzet. Daarbij maakt het niet uit of deze groot of klein was, al jaren duurde of niet eens zo heel lang.

Algemene ledenvergadering

De ledenvergadering staat kort na het begin van het nieuwe seizoen al weer voor de deur, namelijk op 16 september 2013. De voorbereidingen zijn al begonnen. Zo is de penningmeester al aan de slag met de resultatenrekening en een concept begroting, want het boekjaar is op 1 juli jl. afgesloten.

Ook wordt een stuk gepresenteerd door Niels Verkerk met de titel ‘ Visie, Actieplan en Organisatie SV Meerkerk 2013-2016’. Het stuk gaat, gezien de titel niet verrassend, in op de visie, plannen en organisatie voor de komende drie jaar. Dit stuk zal beschikbaar zijn tijdens de algemene ledenvergadering en daarna digitaal te raadplegen.

Sleutelplan

Volgend seizoen treedt het sleutelplan in werking. Dat wil zeggen dat er een nieuw slotensysteem komt waarmee iedereen met één sleutel alle ruimtes kan openen die nodig zijn voor zijn of haar functie. Het is de bedoeling dat voor de competitie begint alle sleutels vervangen zijn.

Iedere zaterdag in augustus zijn de sleutels van half 10 tot 11 uur op te halen op het Hoog. Voor de sleutels moet ook getekend worden door de ontvanger. Door hier te klikken kan je de inhoud van het plan bekijken.

Gratis Wifi

Door middel van het updaten en bundelen van de huidige telecomabonnementen krijgen we volgend seizoen 30x sneller internet en leggen we in de kantine een gratis en openbaar wifi netwerk aan. Ook krijgt de 2e bestuurskamer de beschikking over Wifi voor vergaderingen en bijeenkomsten. Daarnaast besparen we structureel jaarlijks E250 op de vaste lasten in de nieuwe constructie.  Een echte win-win situatie dus.

Vaststelling jeugdvoetbalbeleidsplan 2013-2016
In onze laatste vergadering vanavond hebben wij ook het jeugdvoetbalbeleidsplan 2013-2016 vastgesteld. Het plan zal op maandag 9 september 2013 worden gepresenteerd aan trainers en leiders. Tijdens de algemene ledenvergadering zal er ook bij stilgestaan worden. Meer informatie volgt binnenkort via de jeugdcommissie.

Eerste bestuursvergadering

Van een echte bestuurlijke zomerstop is eigenlijk geen sprake, want het 1e begint op al weer op zaterdag 3 augustus 2013 met trainen. Natuurlijk gaan ook wij de komende weken wisselend van een zomervakantie genieten. De eerste vergadering van het bestuur is op maandag 19 augustus 2013.

Het kan dus zijn dat niet iedereen in augustus even goed bereikbaar is. Stuur in dat geval een mailtje naar [email protected] of spreek iemand aan van het bestuur of de commissies op ’t Hoog.