Van de bestuurstafel - Collectief clubgevoel

18 juni 2015 20:15

Met de vrijwilligersavond in het vooruitzicht willen we graag een tipje van de sluier oplichten hoe we het komende seizoen aan de slag willen met het vrijwilligerswerk binnen de vereniging. Zoals de titel al aangeeft draait het om een collectief clubgevoel!

Zonder vrijwilligers heeft onze mooie voetbalvereniging nauwelijks een bestaansrecht. Vrijwilligers houden de vereniging draaiend en zorgen dat leden kunnen genieten van uren voetbalplezier. Gelukkig kan onze vereniging nog steeds terugvallen op een grote achterban van vrijwilligers. Maar het is steeds moeilijker om nieuwe vrijwilligers te werven.

Mensen met kinderen, een drukke baan en een druk sociaal leven hebben vaak maar weinig tijd. Daarnaast gaat vrijwilligerswerk vaak lijken op echt werk en dat is nu net niet de bedoeling!

Want vrijwilligerswerk is hartstikke leuk om  te doen. Je krijgt een hoop energie en plezier door met anderen samen te werken. Voor drukbezette mensen is het interessant om zich in te zetten op een specifiek tijdstip of voor een afgebakende periode. Zonder zware of langdurige verplichtingen aan te gaan, kunnen leden zo vrijwilliger voor de vereniging worden en blijven.

Met ingang van het komende seizoen wil het bestuur hierop gaan inspelen door de introductie van ‘de flexvrijwilliger’. Hierbij gaat het bestuur uit van het collectief clubgevoel, dat alle leden (naar vermogen) een bijdrage leveren voor de vereniging. Een vereniging die gekenmerkt wordt door laagdrempeligheid, gastvrijheid en gezelligheid.

Wat kun je ondermeer van het bestuur verwachten? We gaan in ieder geval alle leden voor vrijwilligerswerk benaderen.

-       goed gekeken gaat worden wat jij leuk vindt

-       taken zullen zo mogelijk worden geclusterd

-       taken worden ingeroosterd. Dit zorgt voor meer rust in de privésfeer

-       gekeken wordt naar wat er goed gaat en wat er beter kan

-       werken met vrijwilligersgroepen met een vast aanspreekpunt

-       opzetten van duidelijke beschrijvingen van werkzaamheden

Ben je nu al geïnteresseerd? Denk eens na wat je leuk zou vinden om te doen en laat het ons weten.

Voor alle vrijwilligers, bedankt voor jullie inzet! Graag tot ziens op de vrijwilligersavond zaterdag 20 juni.

Sportieve groeten,