Leden S.V. Meerkerk kijken hun ogen uit in nieuw clubhuis

14 april 2019 11:30

Voor het eerst mochten de leden van S.V. Meerkerk vrijdag een kijkje nemen in het in aanbouw zijnde clubgebouw. Dit was ter gelegenheid van het bereiken van het hoogste punt.

Andere voetbalverenigingen van dezelfde grootte zullen jaloers kijken naar de nieuwe accommodatie van S.V. Meerkerk. De voetbalclub met 550 leden was genoodzaakt vanwege de oprukkende nieuwbouwwijk Weide II om de oude velden anders aan te leggen. In plaats van vier grasvelden is er nu plek voor twee kunstgrasvelden en één grasveld.

Groter

Het clubhuis wordt een stuk groter. De voormalige gemeente Zederik (nu opgegaan in de fusiegemeente Vijfheerenlanden) moest diep in de buidel tasten voordat de vereniging akkoord ging met de verplaatsing. Twee miljoen euro gemeenschapsgeld zit er in het gebouw en nog eens twee miljoen was nodig voor de aanleg van de velden en de infrastructuur. Die laatste twee blijven van de gemeente; het clubhuis is eigendom van S.V. Meerkerk.

De inrichting van het clubgebouw financiert S.V. Meerkerk zelf. Hiervoor worden in het dorp af en toe acties gehouden.

Sponsor

Ook de sponsorcommissie van de club zit niet stil. Patricia Versluis zit in die commissie en loopt met 'sponsor-ogen' het clubhuis door. Beneden, onder het clubhuis, bevinden zich de acht kleedkamers. Die krijgen allemaal een sponsornaam. Naar een sponsor voor de EHBO-kamer is ze nog op zoek, vertelt ze.

Patricia vindt het niet meer dan terecht dat de gemeente met 4 miljoen heeft bijgedragen aan de nieuwe accommodatie en de velden. ,,Zíj hebben die huizen nodig, wij niet'', reageert ze fel. Zo denken de meeste leden erover. Het is nog maar de vraag of het nieuwe clubgebouw een nieuwe naam krijgt. De oude naam 't Hoog is voor velen zo onlosmakelijk verbonden met het voetbal, dat ze eigenlijk geen nieuwe naam willen. Anderen vinden juist dat er wel een nieuwe naam moet komen.

Naam

Onder leiding van voorzitter Sjaak Versluis kiezen de leden maandag tijdens de algemene ledenvergadering een naam. Versluis: ,,We hebben al veel namen binnen. Wat het wordt moeten we afwachten.''

Sjaak zegt nadrukkelijk dat het van groot belang was dat de bouwcommissie het bouwproces van dichtbij volgde. Die zorgde steeds voor een goede afstemming tussen politiek, voetbalclub en aannemer. Na het slaan van de eerste paal eind november is het nu, half april, al tijd voor de tweede mijlpaal van de bouw, waar ze een biertje op drinken. Sjaak: ,,Het openingfeest staat gepland voor 14 september. Hopelijk gaan we dat halen en drinken we dan op de goede afloop.''

bron en foto uit het AD van 13 april 2019