SV Meerkerk, VV Ameide, Lekvogels en HSSC ’61 geven signaal richting Stedoco

4 april 2012 19:30

De besturen van Lekvogels, SV Meerkerk, VV Ameide, en HSSC ’61 hebben na onderling overleg besloten dat er tot nader order geen vriendschappelijke wedstrijden tegen elftallen van SteDoCo worden gespeeld. Dit om een signaal af te geven over de ingeslagen koers van deze regioclub.

Het is vanzelfsprekend dat de ambities van verenigingen uit de regio verschillen en dat sommige spelers buiten hun eigen dorp zichzelf verder willen ontwikkelen en daarmee eventueel ook geld kunnen verdienen. Bij het seniorenvoetbal is dit al jaren een bekend en geaccepteerd fenomeen. De koers die Stedoco recent is ingeslagen, het actief werven van jeugdspelers, is voor ons echter een brug te ver. Op deze manier worden de ambities en cultuur van onze verenigingen op een onnatuurlijke manier ondermijnd.

Er wordt binnen onze verenigingen hard gewerkt aan het trainen en opleiden van onze jeugdspelers voor de overstap naar de diverse seniorenteams. Naast het feit dat de talenten een belangrijk onderdeel zijn van het team, zijn zij vaak ook nodig om voldoende spelers te hebben voor het bemannen van de diverse jeugdteams.

Wij begrijpen dat dit besluit grote impact kan hebben binnen onze verenigingen en in de regio. Wij willen benadrukken dat dit signaal bedoeld is richting de voetbalvereniging Stedoco en niet naar individuele spelers van onze clubs.

Als er vragen leven naar aanleiding van dit besluit, spreek ons gerust aan.

De besturen van de Zederikse voetbalverenigingen,

HSSC ’61

Lekvogels